ב-2007 עמד סך הפרסים שחילקה הפורמולה 1, ענף הספורט המוטורי המוביל והעשיר ביותר בעולם, ליצרניות המשתתפות בה - על 342 מיליון דולר. ב-2013 צמח הסכום עד לכדי 797.5 מיליון דולר - קפיצה של 133.2%.
במקביל, בפרמיירליג האנגלית, ליגת הכדורגל העשירה בעולם - נרשם בין אותן שנים זינוק של כ-60% בלבד (מ-1.6 מיליארד דולר ל-2.6 מיליארד) בכספים שחולקו לקבוצות. כך עולה מבדיקה שערך כריסטיאן סילט, כתב המגזין "פורבס".
את ההנחה לפיה הפורמולה 1 הייתה "צריכה" להגדיל את הפרסים אצלה בשיעור גבוה יותר, בשל העובדה שאלו מלכתחילה היו נמוכים יותר משל הפרמיירליג - סותר סילט באמצעות בדיקת העלייה בשיעור ההכנסות: בפרמיירליג הן זינקו ב-71.4% אל 3.2 מיליארד דולר, ואילו בפורמולה 1 ב-46.4% "בלבד" (מ-1.2 מיליארד דולר אל 1.7 מיליארד ב-2013).
ובכל זאת, בניגוד לפרמיירליג, שם אין כרגע קבוצות בסכנה קיומית - הרי שבפורמולה 1 לנטייה לבזבז את כל כספי הזכיות יכולות להיות השלכות כואבות על היצרניות: באוקטובר האחרון קרסו מארוסיה וקייטרהאם ונכנסו אל הליכי פשיטת רגל. בחמש השנים שהסתיימו ב-2013 רשמו היצרניות בפורמולה 1 הפסדים משותפים של למעלה מחצי מיליארד דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.