לישראל כץ יש דוד שוטר

אם רוצים להבין את מבול ההחלטות נגדנו - עמוד הפייסבוק של כץ הוא מקום טוב להבין זאת

ישראל כ"ץ / צילום: איל יצהר
ישראל כ"ץ / צילום: איל יצהר

"ג'יבריל רג'וב נכשל במזימתו לסילוק ישראל מפיפ"א. עכשיו הזמן לכלוא אותו במוקטעה ולתת לו לשחק סטנגה עם החברים!", אלה דברי ישראל כץ בעמוד הפייסבוק שלו.

אכן, תגובה כדורבנות. בגן הילדים היו בוחרים בכץ לראשות הגן. חבל רק שכץ שכח לומר גם שיש לו דוד שוטר.

ילד מגודל. כך מצטייר כץ מפרסומיו על לוח המודעות של גן הילדים הקרוי פייסבוק. כמו למשל יצירת המופת "תפנה לבוז'י, שיתחייב לא לשבת בממשלה שלא תשנה את הסטטוס קוו" - התשובה שנתן הילד המגודל בתגובה לבקשת אזרחים כואבים לאפשר תחבורה ציבורית בשבת. ללא ספק, תגובה עניינית של שר אחראי.

גוף גדול, מוח קטן

באופן רגיל צריך להתייחס להגותו של כץ כפי שמתייחסים לדברים של ילד שגופו גדול אבל מוחו קטן. אלא שהילד הזה הוא חבר בגוף האמור לנהל את חיינו ולקבוע את עתידנו! וזה כבר לא מצחיק. אם רוצים להבין את מצבנו בעולם, את מבול ההחלטות נגדנו, אלה שהיו ואלה שעוד יבואו - כאן המקום להבין זאת. כץ הוא מייצג אופיני של הגוף בו הוא יושב.

גיהינום של טיפשים

הם לא היחידים. ידיעות אחרונות, העיתון הנמכר הנפוץ ביותר, מצא את הכותרת הראויה למה שקרה בפיפ"א: "ניצחון". בהחלט מתאים למנטליות של כץ ושכמותו. אלה מנצחים, ואלה מלגלגים על רג'וב. כאשר האמת, האמת האחת והיחידה, היא שאנחנו אוכלים אותה. בכל מקום, בכל גוף בינלאומי, בכל פורום אקדמי. ואנחנו לא מפסיקים לנצח וללגלג. גן עדן של טיפשים? - ממש לא. גיהינום של טפשים.

צודקים ואשמים

כשלעצמי, אני חושב שהפלסטינים הם האחראים העיקריים למצב העגום באזור. אז איך זה שבעולם אומרים שאנחנו אשמים? איך הצלחנו ליצור מצב שבו אנחנו הרבה יותר צודקים מכפי שהעולם רואה ושומע? איך זה שאנחנו אלה שהעולם דוחק אל הקיר פעם אחר פעם? איך זה שאנחנו מצליחים לתסכל גם את ידידינו? התשובה היא פשוטה: האנשים המכוונים את דרכנו. במקום לפעול, לעשות, להיאבק על האמת שלנו, הם משחקים בארגז החול של ההבלים, מתנשאים ומלגלגים על הצד השני. בזמן שאנחנו עסוקים בהתרפקות על "חוכמתנו", החוכמה של כץ, הם עושים את כל הדברים הנכונים כדי לעשות מאיתנו הליצנים והרשעים של העולם.

למה לא היינו שם?

למשל, בזמן שפיפ"א ישבה על המדוכה, התקיימה במקום הפגנה גדולה של פלסטינאים ותומכיהם. שום דבר דומה לזה לא היה מהצד שלנו. אף יהודי, אף ישראלי, שום דבר. השטח היה פנוי לחלוטין לפלסטינים. זה היה בשבילם כמו לשחק נגד קבוצה שלא עלתה למגרש. למה לא היינו שם? כי לא צריך. אנחנו נכניס להם בפייסבוק של כץ ושכמותו.