נעילה שלילית בוול סטריט; נייר חדרה טיפסה כ-22%

הדרמה היוונית במוקד: ביום ו' אמורה יוון להעביר לקרן המטבע הבינלאומית תשלום עבור הלוואה; השיחות בין ראשי אירופה לקרן המטבע נמשכות ■ מיילן טוענת: טבע צריכה להפסיק להתעסק איתנו

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ג') בירידות שערים קלות, ברקע הדרמה הממושכת ביוון. באירופה ננעל המסחר במגמה מעורבת, בצל נתוני מאקרו מהותיים שהובילו לתנודה חדה של האירו. הסוחרים בשוק דרוכים לקראת האירועים והנתונים שיתפרסמו בסוף השבוע.

מנהיגי אירופה וראשי קרן המטבע הבינלאומית הסכימו להאיץ את השיחות, זאת בניסיון להציל את יוון ממצב של חדלות פירעון. יוון אמורה ביום ו' הקרוב לשלם לקרן המטבע תשלום עבור הלוואה, והמדינה מצהירה כי היא יכולה לעמוד בתשלום שכזה, אולם תשלום זה הוא הקטן ביותר מארבעה תשלומים אותם צריכה לסלק יוון החודש, בהיקף כולל של 1.6 מיליארד אירו.

"יוון יצרה אי ודאות, וזו סיבה טובה לשווקים להתגבש. המניות יירדו היום, אלא אם נראה פריצת דרך במגעים עם יוון, אבל קשה להאמין שמשהו יקרה עד יום שישי", ציינו היום בבנק יוליוס בר השוויצרי.

ב-17:00 שעון ישראל פורסמו נתוני הזמנות המפעלים לחודש אפריל, שירדו ב-0.4%, בפעם השמינית ב-9 החודשים האחרונים. בשוק ציפו לירידה של 0.1% בלבד, לאחר עלייה של 2.2% (נתון מעודכן) בחודש מארס.

האירו מזנק עד כ-2.5% מול הדולר לאחר שמוקדם יותר היום פורסם מדד המחירים לצרכן בגוש האירו שעלה בקצב שנתי של 0.3%. קרי, אירופה חזרה לפסים של אינפלציה לאחר 6 חודשים של דפלציה או קיפאון במחירים.

מניות במוקד

נמשך המאבק בין הנהלות טבע ומיילן לקראת התקרבות ההכרעה בנוגע להצעת הרכש של טבע למיילן. "אנו רואים ברכישת מניות מיילן על ידי טבע נסיון נוסף להתעסק ולהתערב בעסקי החברה, אסטרטגיה וחזון בזמן שכוונותיהם אינן ברורות", נכתב הלילה במכתב שנשלח על ידי יו"ר מיילן המיועד למנכ"ל טבע ארז ויגודמן. עוד טוענים במיילן שטבע למעשה הפרה את חוקי ההגבלים העסקיים (anti-trust rule), בכך שרכשה את המניות ושעדיין לא ברור אם היא באמת הציעה לרכוש את מיילן. [לסיפור המלא]

אפל עתידה להכריז בשבוע הבא על שירות חדש, מנוי מוזיקה בסטרימינג, זאת בתמורה ל-10 דולר בחודש.

אינטל המשיכה לבלוט במסחר לאחר שחטפה הורדת המלצה ל"ביצועי שוק", ע"י אנליסטים ב-BMO Capital, שאינם רואים כמהלך חיובי את ההחלטה של אינטל לרכוש את חברת השבבים אלטרה תמורת כ-17 מיליארד דולר. מניית אלטרה , נזכיר, זינקה אתמול בכ-6% בוול סטריט לאחר הודעת הרכישה של אינטל.

נחשף ב"גלובס": קרן פימי החלה במגעים מול חברת כלל תעשיות, הנשלטת על ידי לן בלווטניק, לרכישת החברה בת שלה נייר חדרה במאות מיליוני שקלים. המחיר הנדון במגעים לרכישה הוא בפרמיה של עשרות אחוזים על מחיר השוק. נייר חדרה נסחרת בוול סטריט ב-OTC.

לאחר נעילת המסחר, חברת האופנה Guess (סימול: GES) עתידה לדווח על התרחבות הפסדיה הרבעוניים ל-5 סנט למניה, זאת בהשוואה ל-3 סנט הפסד למניה ברבעון המקביל אשתקד.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]