התחרות בשוק הסלולר רותחת, במיוחד בתקופה זו שבה רוב היצרניות משיקות מכשירי דגל. חברות הסלולר מבינות שהאדמה בוערת להן מתחת לרגליים בתחרות מול חנויות ורשתות הסלולר הפרטיות, לכן הן דואגות להציע מבצעים שונים. בסלקום החלו אתמול (ב') במבצע חדש, בו לקוח הרוכש סמארטפון מקבל 2,000 שקל מתנה במגוון רשתות. נשמע אטרקטיבי? לא בטוח.
ההטבות ניתנות ביותר מ-20 רשתות, וכוללות 50 עד 100 שקל הנחה ברשתות הנעלה, 50 שקל הנחה בקניית כרטיס קולנוע או 200 שקל הנחה לחופשה בבית-מלון בארץ.
חבל שההנחות לא קשורות לעולם של המוצר שהלקוח קנה - סמארטפון. כנראה שסוללה נוספת, אוזניות או כיסוי לסמארטפון, היו יותר מתאימות, אבל זה כבר עניין של טעם.
לקוח שיקרא את האותיות הקטנות במבצע הזה, יגלה כי סלקום מתנה את ההשתתפות במבצע בקבלת מסרים שיווקיים. בשפה חופשית - ספאם.
סלקום מציינת כי "המהלך הינו שיתוף-פעולה שנעשה עם שותפים עסקיים חיצוניים. אישור זה מאפשר לחברה לעדכן את הלקוחות במהלך הפעילות במידע שירותי חשוב בנוגע להטבות ולרשתות השונות. יודגש כי ניתן לבטל אישור זה בסיום הפעילות ובכל רגע נתון".
נשאלת השאלה אם המידע נשמר רק בחברת סלקום ולא עובר לאף צד שלישי. סלקום טוענת כי המידע נשמר אצלה, אולם ללקוח אין דרך לדעת אם אכן כך הדבר.
ועד מתי שבוי הלקוח באותה רשימה? הלקוח יכול להתנתק מרשימת המסרים השיווקיים רק בסוף חודש יוני, מועד סיום המבצע, אך גם כאן יש מלכודת: כדי להימחק מהרשימה, על הלקוח לעשות זאת בעצמו. סלקום לא מסירה את הלקוח מהרשימה הזו מיד בסוף המבצע, אלא דורשת מהלקוח להיות אקטיבי.
תגובת סלקום: "לקוח הבוחר להשתתף במבצע של קבלת הטבות בסך של 2,000 שקל, מאשר לסלקום בלבד לשלוח אליו מסרים שיווקיים. אישור זה ניתן על מנת שסלקום תוכל לעדכן בנוגע להטבות הניתנות על-ידה ועל-ידי שותפיה העסקיים במסגרת המבצע ובמסגרת פעילויות נוספות.
"אישור הלקוח לקבל מסרים שיווקיים ופרטי הלקוח, לרבות פרטי ההתקשרות עימו, אינם מועברים על-ידי סלקום לצדדים שלישיים. לקוח המבקש להיחסם לקבלת מסרים שיווקיים צריך לפנות לסלקום בלבד, ואין כוונה להפנותו לצדדים שלישיים כלשהם".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.