אפקט סופר קופיקס? רגע אחרי השקת הסניף הראשון של סופר קופיקס ברחוב הרצל בתל-אביב, רשתות השיווק ויקטורי, רמי לוי ו-am:pm מגיבות להשקה.
אתמול (ג') הורידה רשת am:pm את מחיריהם של חלק מהמוצרים בסניף הרשת הנמצא במרחק של כ-30 מ"ר בלבד מסניף סופר קופיקס בתל-אביב, וזאת במטרה להתאימם למתחרה החדש.
בין המוצרים ש-am:pm השוותה את מחירם ניתן למצוא את שוקולד פרה של עלית, משקה האנרגיה בלו, בירה מולר (500 מ"ל), מגבוני האגיס, אורז פרסי של ויליפוד, מנה חמה אסם, קוטג' תנובה ופסטה ברילה. את אריזת הטואלט של חברת לילי, שנמכרת בסופר קופיקס ב-5 שקלים, הוזילה הרשת ל-4 שקלים.
עם זאת, הרשת הותירה לפי שעה על כנם את יתר המחירים בסניף, שמרביתם גבוהים משמעותית ממחירם בסופר קופיקס, שעומד על 5 שקלים. כך, למשל, נמכר משקה פפסי קולה ב-7.2 שקלים, שוקו חצי ליטר ב-7.9 שקלים, זוג רדיד אלומיניום ב-16.4 שקל (לעומת 10 שקלים בסופר קופיקס), גבינת נפוליאון המכילה כמות כפולה ב-14.9 שקל ועוד.
בזמן שסניף סופר קופיקס בתל-אביב משך אתמול עשרות רבות של סקרנים וקונים, הסניף של am:pm נותר שומם, כשביקר בו לקוח אחד בלבד. לדברי אותו לקוח, הוא נואש מהתור בסופר קופיקס והתאכזב גם מהמגוון המצומצם.
מקורות ברשת חנויות הנוחות am:pm אומרים ל"גלובס" כי "התל-אביבים מחפשים מותגים. כשהצרכן ירצה לקנות בירה טובה, סיגריות, וודקה וגלידת בן אנד ג'ריס - הוא ייכנס אלינו".
מי שעוד הגיבו לסופר קופיקס הן, כאמור, הרשתות ויקטורי ורמי לוי. רשת ויקטורי הצטיידה כמעט בכל מגוון המוצרים של סופר קופיקס ותמחרה את כולם ב-4.9 שקלים, ואלה הוצבו כפינה נפרדת בחנות.
ברשת רמי לוי יצאו החל מאתמול עם מבצעים על מגוון מוצרים הנמכרים בכ-5 שקלים, כשהדמיון בין המבצעים למוצרים בסופר קופיקס בולט. כך, למשל, נמכרת פסטה ברילה ב-4.9 שקלים, שימורי ירקות (תירס, אפונה, שעועית), נמכרים ב-10 שקלים לשתי יחידות, לעומת מחיר של 5.9 שקלים לתירס קודם לכן.
גם הקטניות של סוגת במארז 500 גרם נמכרות ב-10 שקלים לשתי יחידות, בדומה למחיר בסופר קופיקס, וזאת לעומת מחיר קודם של 6 שקלים. 4 יחידות של משקה האנרגיה בלו מוצעים ב-10 שקלים, לעומת מחיר קודם של 3 שקלים ליחידה. את המנה החמה של אסם הוזיל רמי לוי ל-3.9 שקלים, במקום 6.6 שקלים.
עם זאת, בחלק מהמוצרים רמי לוי לא השווה את המחיר, וכך למשל הקוטג' נמכר ב-5.5 שקלים, סוכר בצנצנת נמכר ב-6 שקלים ועוד.
רמי לוי טוען בתגובה כי "המבצעים הם ללא קשר לסופר קופיקס אלא בהתאם למה שצריך בשטח. סופר קופיקס ישפיע בעיקר על החנויות השכונתיות".
בהתייחס לשאלה מדוע הוא מיהר להגיב, אומר אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת ויקטורי: "אני צריך להשאיר למישהו את העסק שלי במתנה? יתרה מזאת, כדי להסביר לציבור שאין כאן שום גימיק, חלק מהפריטים אנחנו מוכרים גם ב-4.5 שקלים, ולא העלינו את מחירם. יש לי את כל המגוון של סופר קופיקס. מה שחסר לי עדיין זה חטיפי העמק".
- מתי הספקת להצטייד באותו מגוון עם אריזות מוקטנות?
"סופר קופיקס לא לבד בכדור הארץ, והספקים לא אילמים".
- למה שלא תציע את המוצרים ב-5 שקלים בכל הסניפים שלך?
"כי אין את האוכלוסייה שמתאימה לזה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.