המסחר בוול סטריט ננעל בירידות; אופקו צנחה 15%

קרן המטבע: על הפדרל ריזרב להמתין עם העלאת ריבית בארה"ב עד החצי הראשון של 2016 ■ מאקרו: תביעות האבטלה השבועיות ירדו ■ אפל הנפיקה אג"ח בהיקף 2 מיליארד דולר

הבורסה נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג
הבורסה נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

יום המסחר בוול סטריט (ה') ננעל במגמה שלילית, זאת לאחר נעילה חיובית אתמול וירידות שערים בבורסות אירופה היום. משבר החוב היווני עדיין מעיב על השווקים, לאחר שאמש קיימו נציגי יוון והנושים מרתון דיונים ארוך בבריסל אך לא הצליחו להגיע לפשרה. הסוחרים בשוק דרוכים גם לגבי דוח התעסוקה המלא שיתפרסם מחר.

כאמור, נמשכת הדרמה סביב המשבר היווני. לפי דיווחים בסוכנויות הידיעות יוון הודיעה לפני זמן קצר לקרן המטבע הבינלאומית כי בכוונתה לאחד את כל התשלומים שהייתה אמורה להעביר במהלך חודש יוני לתשלום אחד בסוף החודש. לפי כללי ההלוואות מדינה יכולה לאחד מספר תשלומים שמיועדים לאותו חודש לתשלום אחד בסוף החודש, נמסר מה-IMF. יוון צריכה להחזיר 4 הלוואות בהיקף כ-1.5 מיליארד אירו לקרן המטבע במהלך החודש, כולל תשלום בהיקף של כ-303 מיליון אירו מחר.

על הפדרל ריזרב להמתין עם העלאת ריבית בארה"ב עד החצי הראשון של 2016 או עד שיהיו סימנים ברורים להתאוששות ממשית של הכלכלה. כך מייעצים כלכלני קרן המטבע הבינלאומית (IMF). "אם לא יהיו הפתעות משמעותיות בכלכלה ובהתחשב בנתוני המאקרו כלכלה ובתחזיות הצמיחה, יש להמתין עם העלאות הריבית", נאמר בסקירה השנתית של הקרן.

אלעד שמש, סמנכ"ל המחקר והברוקראז', של בית ההשקעות קולמקס מסביר כי "סקר התעסוקה לחודש מאי אשר עמד בתחזיות האלינסטים בשילוב נתוני מאקרו פושרים מחזקים את הערכותיהם של המשקיעים בדבר דחיית מועד עדכון הריבית לסוף השנה אך יותר מהכל ממתינים בדריכות לנתון התעסוקה הרשמי אשר יפורסם מחר. במקביל לזירת המאקרו האמריקאית, המשקיעים עוקבים אחרי התקדמות המו"מ עם יוון שכן, תיאורטית בעוד 36 שעות עלולה להכנס למצב חדלות פרעון ולייצר תגובת שרשרת הרסנית".

בזירת המאקרו היתפרסמו היום תביעות האבטלה השבועיות, שירדו קלות לרמה של 276 אלף לעומת צפי ל-280 אלף. נתון הפריון ברבעון הראשון עודכן לירידה של 3.1%.

אתמול פורסם סקר ה-ADP שהצביע על תוספת של כ-200 אלף משרות בסקטור הפרטי בחודש מאי, מעל הצפי בשוק. מחר, כאמור, יתפרסם דוח התעסוקה המלא שלפי הצפי יצביע על יצירה של 226 אלף משרות במשק האמריקאי. שיעור האבטלה צפוי להישאר על כנו ברמה של 5.4%.

מניות במוקד

אפל השלימה גיוס של 2 מיליארד דולר באמצעות הנפקת אג"ח הנקובות במטבע הין היפני (כ-250 מיליון ין). האג"ח החדשות יהיו לתקופה של 5 שנים ומציעות קופון של 0.35%. לשם השוואה, התשואה לאג"ח ממשלתיות של יפן ל-5 שנים עומדת על 0.119% ועל המקבילות האמריקאיות על 1.689%. החתמים בהנקפה היו גולדמן זאקס ו-Mitsubishi UFJ Securities.

חברת Dish Network במגעים למיזוג עם חברת T-Mobile בארה"ב (סימול: TMUS), כך ע"פ דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל".

חברת הביומד אופקו הודיעה היום כי היא רוכשת את ביו-רפרנס בעסקה של החלפת מניות בהיקף של כ-1.5 מיליארד דולר. אופקו תשלם לבעלי המניות של Bio-Reference עבור כל מניה 2.75 מניות אופקו, כלומר שווה ערך לכ-52.58 דולר למניה. העסקה צפויה להיסגר בחצי השני של 2015.

חברת נובה ספקית מובילה של פתרונות מדידה לבקרת תהליכים בתעשיית המוליכים למחצה, מעלה את תחזיותיה לרבעון השני של 2015 וצופה כעת הכנסות של 37-39 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת של 33-35 מיליון דולר.