אם מישהו צריך עדות נוספת לעובדה שקניות באינטרנט הפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, הוא מוזמן להעיף מבט על משאל שנערך בארץ בקרב סטודנטים. משאל אינטרנטי, שערך האתר istudent, המפעיל מועדון צרכנות אינטרנטי לסטודנטים, מצא כי 98.8% מהסטודנטים רכשו באינטרנט בשנה האחרונה.
מדובר על שיעור גבוה למדי, שצריך לעניין מאוד את כלל המפרסמים והמותגים המבקשים לאמץ לחיקם את קהל היעד הזה.
יתרה מזאת, הסקר מראה כי רבים מהסטודנטים (43.4%) רכשו בשנה האחרונה יותר מ-10 פעמים באינטרנט, וכי 52% מהם נוהגים לרכוש ב-2-3 אתרים ספציפיים בלבד. 17% מהסטודנטים נוהגים לגוון ולרכוש באתרים שונים, בהתאם לצורך וללא העדפה מיוחדת.
מספר הרכישות המקוונות שביצעו הסטודנטים בשנה האחרונה
האתר הרלוונטי ביותר לצורך קניות, לפי הסטודנטים, הוא eBay, ואחריו נמצאים בסדר יורד - AliExpress, אתר האופנה ASOS, אמזון, אתר האופנה Next ודיל אקסטרים.
הסקר האינטרנטי, שנערך באמצעות האתר ולא דרך מכון סקרים, בוצע במהלך החודש הנוכחי בקרב 1,134 סטודנטים בגילאי 21-28 מ-15 מוסדות הלימוד הגדולים בישראל.
לפי הסקר, הסטודנטים אמנם מעדיפים לרכוש מהמחשב, אבל 57% ביצעו רכישות בשנה האחרונה מהמובייל.
על-פי נתוני הסקר, 40% מהסטודנטים מוציאים עד 100 שקל בכל עסקה, שהם מבצעים באינטרנט; בעוד 20% מוציאים 200-500 שקל לעסקה בממוצע, וכ-5% מוציאים מעל 500 שקל.
ועל מה הם מוציאים את הכסף? התחומים הפופולריים הם אלקטרוניקה וגאדג'טים (34.9%), לצד הנעלה והלבשה (32.5%). 8.6% מהסטודנטים נוהגים לרכוש תכשיטים ואקססוריז, בעוד 6.5% רוכשים מזון ומוצרים לבית.
באשר לאמצעי התשלום המועדף, הסקר מצביע על כמעט שוויון בין שתי האפשרויות הפופולריות, עם העדפה קלה לכרטיסי אשראי (75% מהסטודנטים) על פני פייפאל (70%).
לדברי פיני ליסטנברג ומשה רדמן, ממייסדי istudent, "קהל הסטודנטים מתחיל להבין את נפלאות הרכישה המקוונת. העולם הולך לכיוון הדיגיטל בכלל והמובייל בפרט, ומתבקש שמובילי המגמה הזו יהיו הסטודנטים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.