"לטוס כל-כך הרבה הלוך וחזור?", תהה אמש (ד') עמית עכו, אחד הנוסעים בטיסת אל-על לניו-יורק שנאלצה לשוב על עקבותיה בגלל בעיה טכנית. המטוס נחת מוקדם יותר בשלום בנמל התעופה בן-גוריון, אחרי 11 שעות שבהן שהה באוויר.
לדברי עכו, 6.5 שעות אחרי ההמראה, שהייתה אתמול ב-11:30, הודיע הצוות לנוסעים כי המטוס מופנה לנחיתה בלונדון, לאחר שהתברר כי יש בעיה במנוע.
באותה עת, המטוס מדגם 747-400, ועליו 342 נוסעים ואנשי צוות, כבר החל לחצות את האוקיינוס האטלנטי. "אמרו שיש תקלה ושחוזרים ללונדון כדי לטפל במנוע. אלא שחצי שעה לפני שהגענו לאנגליה, אמרו שחוזרים לישראל. לא היה יותר מדי מה לעשות", סיפר באכזבה.
לטענתו, לאל-על הייתה אפשרות לפצות את הלקוחות ולתת להם כרטיס טיסה לחברה אחרת, שעמה ימשיכו לניו-יורק, "אבל כנראה ששיקולים כספיים חשובים לאל-על יותר מאשר טובת הנוסעים. בסך-הכול רציתי לנסוע לסוף שבוע בארצות-הברית כדי להשתתף בחגיגת בת-מצווה, אבל עכשיו אני מרגיש שאני רוצה ללכת הביתה", סיכם הנוסע את החוויה הלא נעימה.
דור, נוסע נוסף שטס לניו-יורק ביחד עם חבר, סיפר אף הוא על הרגעים המותחים שעברו עליו ועל שאר הנוסעים. "הבנו שיש תקלה במטוס, ושצריך לכבות אחד מתוך ארבעת המנועים. אמרו שנעצור בלונדון, אבל בסוף חזרנו לישראל".
גם הוא אמר כי הנוסעים נותרו באי-ודאות בנוגע להמשך: "זה לא בטוח שנעלה למטוס עכשיו, אולי יעכבו אותנו למחר. זה מבאס. אתה יושב יותר מ-10 שעות ובסוף מגיע בחזרה לישראל. אתה מחכה הרבה זמן לטיול הזה - וזה לא פשוט".
מנכ"ל אל-על, דוד מימון, הסביר לוואלה!NEWS: "אי-אפשר היה לנחות בשדה בלונדון ולדאוג שם ל-350 נוסעים". לדבריו , לכל הנוסעים נמצא סידור, וכמה נוסעים אף הודו לו אישית על מה שאל-על עשתה עבורם.
"יש כבר כמה עשרות נוסעים שהמריאו בטיסה ללוס אנג'לס, ויתר הנוסעים יעלו במהלך הלילה והבוקר לטיסות", אמר מימון.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.