וול סטריט סגרה בעליות חדות חרף כשלון השיחות עם יוון

פגישת שרי האוצר של אירופה הסתיימה ללא הצלחה; פגישת חירום ביום שני ■ המשקיעים התעודדו מכוונת הפד להעלות ריבית באופן הדרגתי ■ מפלה משפטית לטבע בפטנט על הקופקסון; הגדילה ההחזקה במיילן ל-4.5%

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות שערים חדות, כשמדד הנאסד"ק עלה לשיא חדש. זאת, למרות כשלון השיחות של שרי האוצר של גוש האירו על המשבר היווני, ולאחר הודעת הריבית של הפדרל ריזרב אמש, שהמשקיעים מפרשים אותה בחיוב - העלאה הדרגתית בלבד של הריבית השנה, ולא מהלך חד. גם נתונים מעודדים פורסמו בזירת המאקרו בארה"ב.

19 מנהיגי גוש האירו יכנסו ישיבת חירום דחופה ביום שני הקרוב כדי לדון במשבר היווני, לאחר שפגישת שרי האוצר של הגוש באירופה, בניסיון למצוא פשרה שתוביל לסיום המשבר, הסתיימה ללא הצלחה וללא החלטות. נשיא מועצת האיחוד האירופי דונלד טאסק אמר כי "הגיע הזמן לדון במשבר ברמה הפוליטית הגבוהה ביותר".

בפגישה היום שר האוצר דנו בפעם הראשונה גם בתרחיש שבו יוון פורשת מגוש האירו, ולמרות זאת לא נמצאו פתרונות למשבר.

מוקדם יותר אמרה יו"ר קרן המטבע קריסטין לגארד, כי "יוון תהיה חדלת פרעון מול קרן המטבע הבינלאומית אם היא לא תשלם את חובה עד ה-30 ביוני. אני מקווה שזה לא יהיה המצב. לא אתן ארכה ליוון - אין תקופת חסד".

בינתיים, ראש ממשלת יוון מקשיח את עמדותיו וטוען כי הוא לא יהיה שותף להסכם שמשפיל את יוון, ושר האוצר היווני יאניס ורופאקיס אמר אמש כי סביר להניח שלא יושג הסכם עם נושיה של יוון היום.

מחר יפגש ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במסגרת כנס כלכלי שיערך בסיינט פטרסבורג. אחת הספקולציות בשוק היא שפוטין וציפראס ידונו בהקמת צינור גז שיעבור ביוון וכן באפשרות שיוון תהיה שותפה בבנק החדש של מדינות ה-BRICS. זאת בתמורה לסיוע פיננסי שתעניק רוסיה ליוון.

מאקרו: האינפלציה מרוסנת

בזירת המאקרו התפרסם היום מדד המחירים לצרכן, שעלה בחודש מאי ב-0.4% - העלייה החדה ביותר מזה יותר משנתיים. אנליסטים ציפו לעלייה חדה אף יותר של 0.5%. מחירי הדלק עלו במאי ב-10.4%, העלייה החדה ביותר ב-6 השנים האחרונות. נתוני מדד המחירים מצביעים כי האינפלציה נשמרה מרוסנת באופן יחסי.

עוד פורסמו התביעות השבועיות לדמי אבטלה, שירדו ב-12 אלף ל-267 אלף, סביב שפל של 15 שנה. התחזיות היו ל-279 אלף תביעות. הממוצע של החודש החולף ירד ב-2,000 ל-276,750 תביעות. התביעות המתמשכות ירד גם הן ב-50 אלף ל-2.22 מיליון.

בכירי הפד העריכו במסגרת פרסום הצהרת הריבית אתמול, שעד סוף השנה הריבית תעמוד על כ-0.6%. המשמעות היא שהבנק המרכזי יעלה את הריבית לפחות פעמיים עד סוף השנה. זאת, למרות שהפד גם חתך את תחזית התמ"ג לשנה זו ל-1.8%-2%, לעומת תחזית קודמת של 2.3%-2.7%.

Fitbit מזנקת ביום המסחר הראשון

אקזיט ישראלי ענק: לומניס נמכרת תמורת כ-510 מיליון דולר לקבוצת XIO . המחיר משקף מחיר של 14 דולר למניה לעומת מכיר של 12 דולר למניה בוול סטריט.

במחלקת המחקר של גולדמן זאקס ממליצים "קנייה" על מניית Mead Johnson במחיר יעד של 128 דולר למניה - פרמיה של כ-39% על מחיר השוק הנוכחי .

ראשי מיילן הצהירו בימים האחרונים כי החברה מחויבת להמשך המסחר הדואלי של פריגו גם אם היא תרכוש אותה. המשמעות היא שאם אכן תצליח מיילן להשתלט על פריגו, מניית מיילן תירשם במקומה למסחר בת"א במסגרת הרישום הכפול, לצד המסחר במניית מיילן בנאסד"ק. ובינתיים, טבע מתקרבת ליעד: טבע רכשה אתמול עוד 900 אלף מניות מיילן והגיעה להחזקה של 4.5% בחברה.

טבע גם ספגה היום כישלון משפטי ומהלומה בהקשר לפטנט של תרופת הדגל שלה, הקופקסון. בית המשפט הפדרלי לערעורים בארה"ב פסק היום (ה') כי הפטנט שהיה לטבע על הקופקסון במינון 20 מ"ג אינו תקף - ובכך אישר שוב את פתיחת התחרות לייצור גרסה גנרית לקופקסון של טבע.

מניית אורקל צנחה במסחר לאחר שחברת התוכנה פירסמה אמש דוחות מאכזבים לרבעון הרביעי.

יצרנית צמידי הבריאות Fitbit (סימול FIT) זינקה בחדות ביום הראשון של המסחר שלה בוול סטריט.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]