העליות בבורסות אירופה מיתנו את הירידות השבועיות

שנגחאי צנחה ב-6.4% ■ הבנק המרכזי של יפן הודיע היום כי הוא דבק בתוכנית המוניטרית שלו

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') בעליות נאות, שמיתנו את הירידות השבועיות, למרות פיצוץ המו"מ בין יוון לנושים אתמול. זאת בעקבות העליות החדות אתמול בוול סטריט, בעקבות הודעת הפדרל ריזרב שתמכה בסנטימנט החיובי.

כאמור, שרי האוצר של גוש האירו לא הצליחו להגיע אתמול להסכם, והמו"מ בין יוון לנושיה בנוגע לרפורמות וכספי הסיוע יתחדש ביום שני.

הרפורמות יאפשרו ליוון לקבל את הנתח האחרון מעסקת החילוץ בהיקף 7.2 מיליארד אירו, אולם המחלוקת בין הצדדים עודנה קשורה למידת הקיצוץ בפנסיות. ללא הכסף הזה, יוון כבר הודיעה כי היא לא תוכל לבצע את התשלום בהיקף 1.5 מיליארד אירו לקרן המטבע הבינלאומית ב-30 ביוני. הקרן, מצידה, הודיעה כי לא תתן ליוון ארכה.

בתוך כך, אלפי יוונים הפגינו היום מול בניין הפרלמנט באתונה וקראו קריאות בעד השארות בגוש האירו.

המסחר בבורסות אסיה התנהל היום בעליות שערים, למעט בורסת שנגחאי שצנחה לשפל של שבועיים, וזאת לאחר נעילה חיובית אמש בוול סטריט.

בכירי הפד מעריכים כי עד סוף השנה הריבית תעמוד על כ-0.6%, כך עולה מהצהרת הריבית בארה"ב שפורסמה שלשום. המשמעות היא שהבנק המרכזי יעלה את הריבית לפחות פעמיים עד סוף השנה. זאת, למרות שהפד גם חתך את תחזית התמ"ג לשנה זו ל-1.8%-2%, לעומת תחזית קודמת של 2.3%-2.7%.

הבנק המרכזי של יפן הודיע היום כי הוא דבק בתוכנית המוניטרית שלו, ושומר על היקף רכישות האג"ח של 80 טריליון ין בשנה (650 מיליארד דולר).

בורסת שנגחאי נמצאת בשפל של שבועיים, וטכנית נמצאת בתיקון, בשל שטף הנפקות הצפויות היום. "25 הנפקות צפויות היום וההערכה היא כי 6.7 טריליון יואן נעולים עבור ההנפקות הללו", אומר ברנרד או, אנליסט שווקים ב-IG.