היום בתוכנית חדשות הרכב בגלובס TV: לא רק ציבור הנהגים הישראלי משמש כמחלבת מסים. מסתבר שגם שלטון החמאס בעזה למד את הפטנט. בתחילת יוני הודיע הממשל בעזה ליבואני הרכב כי הוא מטיל מס של 25% על כל מכונית חדשה שמיובאת לעזה דרך מעבר כרם שלום. זאת בנוסף למס של כ-50% שאותו גובה ישראל על כלי רכב חדשים כאשר הכספים מועברים לרשות הפלסטינית ברמאללה.
ההודעה נתקלה במחאה רחבה של הדילרים בעזה, שטענו כי גם כך העסקים חלשים מאד לאחרונה וכי מחירי כלי הרכב זינקו משמעותית. בעזה קיימות נציגויות לרוב מותגי הרכב, כאשר הקוריאנים הם המותגים השולטים. בנוסף קיים "יבוא אפור" של כלי רכב, בעיקר סיניים, שמגיעים דרך מצרים.
עוד בתוכנית: פיז'ו חושפת באופן רשמי את ה-308 GTI; מרצדס אומרת כן לייצור סדרתי של ה-4 על 4 בריבוע; תמונות ראשונות של השברולט קאמרו קונברטבל; פיסקר עושה קאמבק עם דגם הקארמה החשמלי; בפינת הטמבון נהיה עם הב.מ.וו X6 ועם הפרארי טסטה דה אורו המוצעת למכירה; טויוטה מציגה מנוע דיזל ירוק, חזק וחסכוני מתמיד, נהיה עם צוות פוינטר טרי אמ רגע לפני הטיסה לראלי ברסלאו פולין, נכיר את הדאצ'יה דאסטר אורוצ' שנחשפה בדרום אמריקה ונסיים עם יום הולדת 45 למותג הכי בריטי בעולם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.