הצרכנים בישראל אוהבים להתלונן על מחיריהם הגבוהים של הירקות והפירות, ועכשיו ניתנת להם הזדמנות לתרום תרומה צנועה לשינוי המצב באמצעות התגייסות למיזם של "חקלאות חברתית ישירה".
מדובר באחד המיזמים היותר נוגעים ללב שמנסה לגייס את כספי הגולשים באתר הד-סטארט (Headstart), לאחר שכבר כמה שנים מנסים החקלאים לעורר מודעות לפערי התיווך האסטרונומיים בין הסכומים שהם מקבלים עבור תוצרתם לבין הסכומים הגבוהים שהצרכנים משלמים בנקודות המכירה. עד כה הצעות החוק שניסו להעביר - שנגעו להטלת פיקוח על פער התיווך - נתקעו.
החקלאים מצידם לא מתייאשים. קבוצה של חקלאים חדורי מוטיבציה, שהחלה לפני כשנתיים את "מחאת הפלפלים", מציעה בשנתיים האחרונות את מרכולתה ישירות לצרכנים בשוקי איכרים ובירידים שונים בארץ.
כעת הם עולים שלב - ובשבועיים האחרונים החלו כמה מהם לגייס כספים דרך אתר HeadStart, כשמטרתם להקים עמותה ללא מטרת רווח ובאמצעותה להקים שוקי איכרים ולקדם שיווק ישיר של תוצרת חקלאית לצרכנים בכל הארץ.
את ההתארגנות הם מובילים בהתנדבות, ולצורך קידומה אף גייסו את השחקן תומר שרון, שמככב בסרטון באתר.
בשלב זה הפעילים הבולטים בקבוצה הם כרמית משיח (ממובילי "מחאת הפלפלים" ומקימת עמוד הפייסבוק "חקלאות חברתית ישירה"), ג'קו שיפמן, ילי פרי, גילי כהן, עמית אשכנזי ועמית אלתר.
הסכום שהציבו לעצמם לגייס עומד על 200 אלף שקל, ועד כה הביעו תמיכה למעלה מ-1,100 איש, וגויסו קצת יותר מ-100 אלף שקל. המיזם זוכה למאות אלפי שיתופים בפייסבוק, והגיוס יסתיים בעוד כחודש.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.