מחקר מעניין בארה"ב מראה כי מספר ההרוגים בתאונות דרכים שישבו במושבים האחוריים של המכוניות המעורבות בתאונה גדול ב-46% מההרוגים במושבים הקדמיים במכוניות משנת ייצור 2006 ועד היום.
הסיבה, לפי ג'סיקה ג'רמאקיאן, חוקרת מדענית בכירה שהובילה את המחקר, היא לא ירידה ברמת הבטיחות של הנוסעים מאחור אלא בשיפור משמעותי ברמת הבטיחות של הנוסעים מלפנים. האם זו סיבה מוצדקת להעביר את הילדים למושבים הקדמיים? ממש לא.
אותו מחקר מראה כי ילדים עד גיל 9 נפגעו פחות מכל אדם אחר וזאת ככל הנראה בזכות תוספות בטיחותיות כמו מושבי בטיחות, בוסטרים ועוד. ומה באשר לנוסעים מבוגרים? המחקר הוכיח כי הם חשופים לסכנה גדולה יותר ללא הבדל בין גברים לנשים כמובן.
מחקרים אחרים שנעשו בחמש השנים האחרונות מצביעים על אותו כיוון, רמת הבטיחות של הנוסעים מאחור הולכת ומתכווצת וזאת בניגוד לתפיסה הרווחת בציבור כי הנסיעה מאחור בטוחה יותר.
זה אמנם לוקח זמן, אבל יצרניות הרכב לא נשארות אדישות למצב ומכניסות שיפורי בטיחות מקוריים כמו פורד שהוסיפה חגורות בטיחות מתנפחות שהוצגו בשנת 2011 בפורד אקספלורר או וולבו שהוסיפה מנגנון קדם מתיחה לחגורות מאחור.
אין עדיין תקן חדש לבטיחות לנוסעים מאחור ואנו מקווים כי ארגוני הבטיחות העולמיים יתחילו לעסוק בכך ביתר שאת בקרוב ועד אז, תשמרו על עצמכם ועל הנוסעים שלכם עד כמה שאפשר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.