האם הריאליטי במשבר? זו שאלה שנשאלת באחרונה לעתים תכופות, לאור הירידה הברורה בנתוני הצפייה של תוכניות הז'אנר. אחרי שגמר "האח הגדול" והשקת "אקס פקטור" רשמו נתונים נמוכים מאשר בשנים קודמות, גם "מאסטר שף", שממשיכה להחזיק בתואר התוכנית הנצפית מאז ראשית מדידת הרייטינג החדשה, פותחת עונה חדשה בנתונים לא רעים, אבל לא מדהימים כבעבר.
פרק פתיחת העונה עמד על 30.9% צפייה, לעומת 37.4% ממשקי-הבית היהודים בינואר 2014, אז נפתחה העונה הקודמת של התוכנית של זכיינית ערוץ 2 קשת. בפרק השני ששודר השבוע ירדה התוכנית האהובה אל מתחת לרף 30% הצפייה. למעשה, מאז העונה הקודמת (ששודרה בחורף, המאופיין בנתוני צפייה גבוהים יותר), איבדה התוכנית כ-150 אלף צופים.
את שבוע הצפייה, בכל אופן, הובילה "אקס פקטור" של רשת עם 907 אלף צופים.
אם כך, לא מדובר במשבר, אלא במציאות חדשה, שבה ממדי הצפייה בערוץ 2 מתכנסים לנתונים ריאליים יותר. 30 הוא ה-40 החדש, אם תרצו. המציאות החדשה מחייבת את הזכייניות לחשב את המודל הכלכלי של תוכניות הז'אנר. כל עוד הן מצליחות לשמור על רמת הוצאה סבירה, אין סיבה שהריאליטי לא ימשיך לשגשג - בפרופורציות חדשות.
אם במציאות עסקינן, התוכנית הנצפית של השבוע החולף שאינה תוכנית ריאליטי היא "אבודים" של רשת בהגשת צופית גרנט. 710 אלף צופים מכלל האוכלוסייה לתוכנית הדוקומנטרית, שכרגע היא המשבצת היחידה על המסך שבה אפשר לראות סיפורים ממגזרים שונים בציבור, ולהיחשף לסיפורי שוליים באופן לא סטריאוטיפי ומעובד.
בין הקומדיות - "שחקן זר" (קשת) מובילה עם 602 אלף צופים; "שנות ה-80" (רשת) עם 580 אלף צופים; ו"חברות" (ערוץ 10) מתחזקת מהשבוע שעבר עם 269 אלף צופים.
רייטינג
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.