עד כמה הטלוויזיה עדיין רלוונטית בשנת 2015? אם שואלים את בני דור ה-Y, בני 18-34, התשובה לא ברורה מאליה. למעשה, רבע מבני קבוצת גיל זו כלל לא צופים בטלוויזיה, וחמישית מהם בוחרים לצפות בווידיאו אונליין - כך עולה ממחקר צריכת המדיה בישראל, שבוצע על-ידי גוגל ומכון המחקר שילוב מילוורד בראון בחודש מארס השנה, בקרב כ-1,000 איש המייצגים את האוכלוסייה היהודית בישראל מגילאי 6-65.
המחקר, שנערך במתכונת דומה ב-2013, מאפשר לעמוד על שינוי בדפוסי ההתנהגות בכל הקשור לצריכת מדיה בשנתיים שחלפו. כך, ניתן לראות, כי בין 2013 ל-2015 נוספה שעה שלמה של צריכת מדיה בקרב הישראלים - 49 דקות מתוכה נצרכו דרך הסמארטפון. הדבר אמנם הגדיל את פרק הזמן שאנחנו מקדישים לאמצעי המדיה השונים, אך מלבד האינטרנט, השיעור היחסי של כל השאר הצטמק.
ב-2013 צריכת המדיה דרך האינטרנט בישראל עמדה על 58% מתוך כלל אמצעי המדיה הרלוונטיים, בעוד ב-2015 נרשמה עלייה לכדי 62%, שבאה לידי ביטוי בנגיסה בעיקר ברדיו (שירד ל-59%) אך גם בטלוויזיה (24%) ובעיתונים (5%). מבט מקרוב על אמצעי צריכת המידע באינטרנט, מראה, כי שליש מהישראלים צורך תוכני אינטרנט דרך המחשב, בעוד כרבע צורכים דרך הסמארטפונים ורק 5% דרך טאבלטים.
ההבדלים המהותיים בין הזמן המוקדש לסמארטפונים ולטלוויזיה נמצאים בקבוצת הגיל הקיצוניות: 91% מבני 18-25 מבלים את זמנם במובייל, לעומת 73% בקרב אותם גילאים שנמצאים מול הטלוויזיה. זאת, בעוד 92% מבני 50 ומעלה מבלים את זמנם מול הטלוויזיה ו-82% מול הסמארטפון. מכאן עולה, ששיעור השימוש בסמארטפונים בקרב מבוגרים בני 50 ומעלה גבוה יותר משיעור השימוש בטלוויזיה בקרב בני 18-25.
לווידיאו באינטרנט המחשב הוא המלך
פערים קטנים יותר אפשר לראות בקבוצות הביניים - 87% מבני 26-34 מבלים את זמנם מול הסמארטפון לעומת 74%, שמבלים מול הטלוויזיה וגילאי 35-49 - שם הפער הוא הקטן ביותר עם 93% לסמארטפון ו-88% לטלוויזיה.
באשר לצריכה אונליין, מהמחקר עולה, כי שניים מכל שלושה ישראלים צופים באונליין וידיאו - מחצית מהם צופים בתכנים באורך של מעל חצי שעה. בקרב צעירים יותר המגמה מתחזקת - בני 13-34 צופים יותר משעתיים ביום בווידיאו באינטרנט.
המחשב עדיין מהווה את האמצעי המועדף בהפרש משמעותי לצפייה בווידיאו באינטרנט, עם כ-80% מאלה שצופים בווידיאו אונליין, אחריו הסמארטפון (43%) ולבסוף הטאבלט (12%).
מהמחקר עולה, כי 63% מהצופים בווידיאו אונליין עושים זאת דרך מכשיר אחד בלבד, 29% משני מכשירים, 7% משלושה ו-1% מהצופים משתמשים בארבעה מכשירים שונים כשהם מעוניינים לצפות בסרטים, בסדרות או בקליפים באינטרנט. מהנתונים עולה גם, כי רבע מצופי הטלוויזיה צורכים תוכן אונליין דרך מסך הטלוויזיה.
ההעדפה העיקרית של צופי הווידיאו אונליין, היא למערכונים וסרטים מצחיקים (45% מצופי הווידיאו באונליין), מוזיקה (43%), חדשות (38%), סרטוני How To להדרכה (20%), ספורט (15%) ופרסומות (10%).
הפלטפורמה המועדפת היא עדיין יו-טיוב מבית גוגל (76%) למרות התחרות מצד הרשת החברתית פייסבוק, ש-54% מצופי האונליין בחרו בה כפלטפורמה עדיפה.
יותר אנשים מבלים מול המסך הקטן
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.