במחצית הראשונה של 2015 נמסרו בישראל כ-144 אלף כלי רכב, שיא של כל הזמנים ועליה של 6.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בחודש יוני לבדו נמסרו בישראל 25,570 כלי רכב, עליה של כ-10% לעומת יוני אשתקד.
מסירות חודש יוני נשלטו על ידי מספר גורמים ובהם רכישות ערות של חברות ההשכרת לקראת עונת התיירות של הקיץ ומבצעי מכירות אגרסיביים של חלק מהיבואנים ובראשם קיה ויונדאי. שני המותגים של קונצרן יונדאי מוטורס הקוריאני גם שלטו ללא עוררין במכירות הרכב החדש בישראל במחצי הראשונה עם המקום הראשון והשני במסירות ונתח מצטבר של כ-26% מהשוק.
את המקום הראשון במסירות בפלח תפסה יונדאי עם 19061 מסירות, עליה של 4.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. קיה במקום השני מסרה במחצית 17,821 כלי רכב, עליה של 28%. רכב השטח "ספורטאג'" של קיה היה הרכב הנמכר ביותר בישראל מזה חודש שני ברציפות והנמכר ביותר ברבעון. במקום השלישי טויוטה עם 16,119 מסירות, עליה של 4%. במקום הרביעי מאזדה עם 10,625 מסירות, עליה של 4.6%. במקום החמישי מיצובישי עם 9184 מסירות, עליה של 29%.
גם שוק היוקרה רושם שיא עם צמיחה דו-ספרתית ובחודש שעבר נמסרה גם לימוזינת מרצדס S600 "מאייבך" חדשה, שמחירה לצרכן כ-1.8 מיליון שקל. הרוכש הוא איש עסקים. מרצדס מסרה החודש עוד 20 מכוניות מסדרת ה-S קלאס, שמחירן הממוצע נע סביב המיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.