גיוס שלישי תוך שנה: WhipClip הישראלית מגייסת 40 מיליון ד'

האפליקציה של WhipClip מאפשרת לשתף בזמן אמת ובאופן מיידי קטעי טלוויזיה ברשתות החברתיות על-ידי יצירת קליפים אישיים של תכני וידיאו

חברת הסטארט-אפ הישראלית WhipClip, שמפתחת אפליקציה המאפשרת שיתוף קטעי וידיאו מתוכניות טלוויזיה, הודיעה על סבב גיוס גדול של 40 מיליון דולר בהובלת חברת ניהול הנכסים האמריקאית Eminence Capital.

אל הסבב הצטרפו המשקיעים הקיימים, בהם רון צוקרמן, שבין היתר הקים את החברות סאפיינס ופרסייס, וקרן IVP Partners ו-Raine Ventures.

מבחינת WhipClip מדובר בגיוס השלישי תוך שנה - מהלך די חריג בנוף הסטארט-אפים המקומי, שכן הוא יכול להצביע מצד אחד על עניין הולך וגובר אך מנגד על שריפת מזומנים וויתור מהיר מדי על אקוויטי של היזמים בחברה.

עד היום גייסה החברה 62 מיליון דולר, שעל משקיעיה נמנים קרן Greycroft, חברת WME בראשות סוכן השחקנים ארי עמנואל, משקיעים פרטיים כגון סטיב בורנשטיין, לשעבר נשיא ESPN ורשת ABC; וסקוטר בראון, מנהל העל של ג'סטין ביבר ואריאנה גרנדה.

חברת WhipClip הוקמה על-ידי ריצ'ארד רוזנבלט, מנכ"ל Demand Media ויו"ר MySpace לשעבר, ואורי בירנבאום, אחד ממייסדי חברת RayV שנמכרה ליאהו. האפליקציה של WhipClip מאפשרת לשתף בזמן אמת ובאופן מיידי קטעי טלוויזיה ברשתות החברתיות על-ידי יצירת קליפים אישיים של תכני וידיאו.

בחודש אפריל עלתה האפליקציה של החברה לכותרות, כששיתפה פעולה עם תוכנית של ערוץ קומדי סנטרל בשם Roast of Justin Bieber והצליחה להביא למספרים גבוהים של שיתופי קליפים מתוך התוכנית באמצעי המדיה החברתית השונים.

מלבד שיתוף הפעולה עם ערוץ קומדי סנטרל, עם הקמתה, החלה אפליקציית WhipClip לשתף פעולה עם רשתות טלוויזיה מובילות כגון ABC, CBS, FOX. קומדי סנטרל, VH1, A+E, Lifetime, בלומברג, OWN ו-TruTV וכן עם לייבלים של מוזיקה לרבות יוניברסל מיוזיק גרופ וסוני מיוזיק.

רון צוקרמן, ממייסדי WhipClip, אמר בתגובה לגיוס כי "אנחנו גאים על האמון הגדול שהמיזם מקבל מהמשקיעים ושמחים על הצטרפותם למהפכת שיתוף הקליפים והמוזיקה שמציעה WhipClip. השקעה זו תסייע בהאצת פיתוח המיזם ותסייע לצמיחתה של החברה ולהגעה לקהלים ושותפי תוכן נוספים".