נסו לדמיין לרגע עולם שבו כל המכוניות הן אוטונומיות (ללא נהג), ושכולן חשמליות. מכון המחקר לורנס ברקלי נשיונאל בקליפורניה ערך מחקר הדן בסוגיית זיהום האוויר בכדור הארץ וקבע חד משמעית כי אם כל כלי הרכב היו כאלה, העולם היה הרבה יותר נקי.
ישנם הטוענים כי הירוקים נטפלים לתעשיית הרכב וכי מקורות הזיהום הגדולים אינם בהכרח כלי רכב, אולם תוצאות המחקר מראות כי בעולם של מכוניות אוטונומיות חשמליות, גזי החממה יקטנו בלמעלה מ-90%. עד כאן אין שום הפתעה ואולי תאמרו שלא היה שום צורך במחקר, אולם הנתונים הנוספים עשויים להפתיע אתכם.
בראיון למגזין פופלאר סיינס אמר ג'ף גרינבלט שביצע את המחקר, כי בשימוש יעיל ומושכל במכוניות אוטונומיות ניתן להשתמש ב-15% בלבד מכלי הרכב הקיימים וזה נתון מדהים ומאיר עיניים שקורץ לכל מי שחושש שעתודות הקרקע הולכות ואוזלות בגלל פיתוח תשתיות כבישים.
העיקרון המנחה במחקר הוא הפיכתם של כלי הרכב לציבוריים, כאלה שפועלים 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע וגם אם מחירה של כל מכונית יהיה 150 אלף דולר, עדיין מדובר בחיסכון כספי אל מול הניצול שלה בפועל.
מחקר אחר של מכון הבטיחות האמריקני איי אייץ' אס לגבי מחירי מכוניות אוטונומיות חשמליות בעתיד, מראה כי בשנת 2030 מחירה של מכונית עשוי להיות 5,000 דולר בלבד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.