וול סטריט: גוגל זינקה 16% ומשכה את הנאסד"ק לשיא

ענקית החיפוש שהמריאה בעקבות הדוחות חצתה במהלך המסחר את רף 700 הדולרים למניה, הוסיפה לשוויה 65 מיליארד דולר, ודחפה את הנאסד"ק לעלייה של 0.9% ■ מדד המחירים לצרכן ליוני עלה ב-0.3%; זינוק בהתחלות הבנייה

בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס
בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס

יום המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') עם עלייה של 0.9% לשיא חדש בנאסד"ק בעקבות נסיקה של מניית גוגל לאחר הדוחות שהיכו את התחזיות. גוגל קפצה היום ב-16%, ובמהלך היום אף עברה את רף 700 הדולרים למניה. החברה הוסיפה היום לשוויה 65 מיליארד דולר.

מדד נאסד"ק רשם עלייה שבועית של 4.3% ועליות שבועיות נאות נרשמו גם בדאו ג'ונס וב-S&P 500, למרות ירידה יומית בדאו.

אתמול אישרו שרי האוצר של גוש האירו (היורוגרופ) את בקשת יוון לתוכנית חילוץ ל-3 שנים תמורת רפורמות קשות בכלכלה היוונית. זאת, לאחר שהפרלמנט היווני אישר את התוכנית. בהודעת היורוגרופ נכתב כי "על בסיס ההערכה החיובית של המוסדות, בנוגע לכך שהרשויות ביוון ישמו את החלק הראשון של הצעדים הדרושים באופן מספק ובזמן סביר, הגענו היום למסקנה שיש להעניק ליוון בעיקרון סיוע ל-3 שנים של קרן ה-ESM, תוך התחיבות שלה להשלים את הפרוצדורות הדרושות". כעת, על הפרלמנטים במדינות אירופה לאשר בעצמן את התוכנית. הפרלמנט הגרמני אישר היום ניהול מו"מ עם יוון.

בזירת המאקרו, ב-15:30 פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש יוני, שעלה בהתאם לציפיות ב-0.3%. עוד באותה שעה פורסמו נתוני הבנייה לחודש יוני. מספר התחלות הבנייה עלה בחודש שעבר ב-10% לקצב שנתי של 1.17 מיליון. מספר אישורי הבנייה עלה ל-1.34 מיליון במונחים שנתיים, שיא של שמונה שנים.

ב-17:00 פורסם מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, שהראה נפילה לקריאה ראשונית ליולי של 93.3 נקודות, לעומת ציפיות ל-95 נקודות ולעומת רמה סופית ליוני של 96.1 נקודות.

שלמה קופר, אנליסט ראשי במגמות, מציין כי מדד המחירים לצרכן יתפוס היום את תשומת הלב של הסוחרים, לאחר שג'נט ילן העידה ביומיים האחרונים בפני הקונגרס כי תעלה את שיעור הריבית השנה, רק במידה והאינפלציה תמשיך להראות סימנים כי זו מתקדמת למעלה. יעד האינפלציה השנתי של הפד עומד על 2%.

"הפד מעוניין לראות כי האינפלציה הולכת במסלול הנכון לקראת היעד הזה. במידה ונראה נתוני אינפלציה שלא יהיו חלשים מהקודמים שפורסמו ובתקווה גם גבוהים יותר, זה יחזק את התחושה שהריבית תעלה השנה ואפילו בחודש ספטמבר. במידה והנתון יצא חלש מהצפוי, זה יעודד את המחנה שרואה את העליה הראשונה של הריבית רק בשנת 2016", אומר קופר.

עונת הדוחות נמשכת. לפני הפתיחה היום פרסמה תוצאות ג'נרל אלקטריק שדיווחה על הכנסות של 32.8 מיליארד דולר ברבעון השני ורווח ללא הוצאות חד פעמיות של 31 סנט למניה. אנליסטים ציפו בממוצע להכנסות של 28.7 מיליארד דולר ורווח של 28 סנט למניה.

ענקית האינטרנט גוגל דיווחה אמש לאחר נעילת המסחר בוול סטריט על רווח של 6.99 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 6.7 דולר למניה. הכנסות החברה ברבעון השני של השנה הסתכמו ב-17.7 מיליארד דולר, מעט מתחת לצפי שעמד על 17.75 מיליארד דולר. ברבעון המקביל אשתקד הרוויחה גוגל 6.08 דולר למניה על הכנסות של 15.96 מיליארד דולר.

מוקדם יותר eBay דיווחה על תוצאותיה, ובשורת הרווח היא עקפה את התחזיות עם 76 סנט למניה לעומת הצפי ל-72 סנט למניה. ההכנסות הסתכמו ב-4.38 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים ל-4.49 מיליארד דולר.