"בתוכנית העסקית שלי כתוב שאנחנו רוצים להיות לא רלבנטיים ולהיסגר כמה שיותר מהר", אומר רועי שוורץ-תיכון (22), היזם של מפעל "נוע-תנוע" - אוטובוס נוסעים העובר בשבת במסלול מעגלי בערים גבעתיים, רמת-גן ותל-אביב. שוורץ-תיכון, אינו מתכוון לכך שהוא רוצה שהעסק שלו יפסיד כמובן, כי אם לכך ש"תהיה סוף סוף תחבורה ציבורית בשבת בישראל", כדבריו.
שוורץ-תיכון ושותפתו למיזם נועם תל-ורד, מפעילים את אוטובוס השבת מתחילת החודש שעבר, שש שבתות, כולל אחת שהיתה פיילוט תפעולי, ועד כה הסיעו מעל 600 אנשים בסך הכל. מחיר הנסיעה הוא 9 שקלים, ולדברי שוורץ הפעלת שני האוטובוסים העובדים בקו, שאגב נהוגים בידי נהגים גויים, עולה לו 5,000 שקלים בכל שבת.
העסק לפיכך הפסדי בינתיים. תל-ורד מעידה שמספר הנוסעים גדל משבת לשבת ולכן היא אופטימית. שוורץ, שהתפרסם כמצביע ליכוד שהפגין מול ביתו של שר התחבורה, ישראל כץ, במחאה על היעדר תחבורה ציבורית בשבת, מזכיר שהשאיפה האמיתית שלו היא שכץ ינקוט בצעדים "שיהפכו אותנו למיותרים".
עד אז, "נוע תנוע" אינה מוגדרת תחבורה ציבורית, כי אם רשומה כאגודה שיתופית פרטית, המסיעה את חבריה. השימוש בשירות דורש לפיכך הרשמה לאגודה באתר אינטרנט, והורדת אפליקציה לטלפון חכם, המשמשת לתשלום תמורת הנסיעה. "אנחנו מודעים לכך שהתהליך מורכב יותר מאשר לעלות על אוטובוס רגיל שעוצר בתחנה ולשלם תמורת כרטיס, אך זו הדרך להישאר בתחום החוק והסטטוס קוו", מסבירים השניים.
אוטובוס נוע תנוע יוצא בשבתות בין השעות 9:00 ו-18:00, בכל שעה עגולה מתחנות הקצה: ברמת-גן בפינת הרחובות אלוף שדה והירדן, ובתל-אביב במסוף האוטובוסים הכרמלית שבדרום שוק הכרמל. במסלול 34 תחנות לאורך רחובות ראשיים ובהם, הרא"ה ועוזיאל ברמת-גן, כצנלסון וויצמן בגבעתיים, יגאל אלון, החשמונאים, בוגרשוב אלנבי ובן-יהודה בתל-אביב, והוא עובר בסמוך ל-5 בתי קולנוע שפתוחים בשבת, מרכז הקניות "שרונה" וחוף הים בתל-אביב. הנסיעה, לדברי היזמים, נמשכת 45 דקות מקצה לקצה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.