הטיפ היומי: מניית נאסד"ק שפונה לשוק של 33 מיליארד ד'

במחלקת המחקר של וויליאם בלייר, שותפו האסטרטגי של פועלים שוקי הון, ממליצים "תשואת יתר" על מניית Stericycle אחרי רכישת חברת Shred-it מקנדה תמורת 2.3 מיליארד דולר

חברת השירותים Stericycle נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 11.6 מיליארד דולר. החברה מספקת שירותים בתחומי האיסוף, הובלה וטיפול של פסולת רפואית ופסולת ביולוגית מסוכנת. לקוחות החברה הם בתי חולים, מרפאות וחברות שעובדות עם חומרים מסוכנים.

לפני כמה ימים הודיעה סטריסייקל על רכישת חברת Shred-it מקנדה תמורת 2.3 מיליארד דולר (מכפיל של כ-9.3 על ה-EBITDA - רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות, כולל הטבות מס בסך 150 מיליון דולר). העסקה צפויה להיסגר ברבעון הרביעי ולתרום לרווח הנקי למניה בשיעור של לפחות 10% בשנת 2016. עד 2018, העסקה תוסיף 15%-19% לרווח הנקי למניה, עם מימוש מלוא הסינרגיות מהרכישה.

נציין שהחברה הנרכשת הגישה לאחרונה תשקיף להנפקה ראשונית של 600 מיליון דולר קנדי, כך שנראה שסטריסייקל החליטה לרכוש אותה לפני שתצא להנפקה. שרד-איט מספקת לחברות שירותי גריסת מסמכים והשמדת מידע אלקטרוני. החברה הוקמה ב-1988 ויש לה כיום 400 אלף לקוחות ב-18 מדינות.

בסך הכול, אנו רואים את העסקה באופן חיובי. רכישת שרד-איט תגדיל את הזדמנויות הצמיחה של סטריסייקל בטווח הארוך; תספק לחברה נכס בעל שולי רווח גבוהים ועם הכנסות חוזרות בקרב לקוחות נאמנים, ובתחום עם חסמי כניסה גבוהים; והיא תוסיף לרווח הנקי למניה ולתזרים המזומנים החופשי, שכן לחברה צרכים צנועים בלבד בתחום ההוצאות ההוניות.

ייתכן שבשוק יתהו על הרציונל של העסקה - כלומר, למה סטריסייקל צריכה להתרחק מעסקי הליבה שלה - אבל אנחנו טוענים שסטריסייקל היא חברת שירותים עסקיים גלובלית, כך שהרכישה מתאימה ליעדים האסטרטגיים שלה.

כ-90% מההכנסות של שרד-איט הן הכנסות חוזרות. החוזים הם לרוב לתקופות של שלוש עד חמש שנים, עם אפשרות לחידוש אוטומטי. אנו רואים את המודל העסקי של הכנסות החברה כבעל ראות גבוהה.

שרד-איט מעריכה את השוק הגלובלי אליו היא פונה ב-13.4 מיליארד דולר. יחד עם השוק אליו פונה סטריסייקל בעסקים הקיימים שלה, מדובר על שוק של 33 מיליארד דולר, ממנו החברה שולטת ב-11%.

המלצתנו למניית סטריסייקל נשארת ללא שינוי, "תשואת יתר".

מחלקת המחקר, וויליאם בלייר, שותפו האסטרטגי של פועלים שוקי הון

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם