המסחר בוול סטריט ננעל בעליות קלות; PayPal עלתה 5.5%

יוון פתחה היום את הבנקים לאחר שלושה שבועות ובמקביל החלה לשלם את חובותיה לקרן המטבע ולבנק המרכזי האירופי ■ מניית PayPal החלה להסחר היום בנאסד"ק ■ דוחות: מורגן סטנלי הכה את התחזיות

וול סטריט/ צלם:בלומברג
וול סטריט/ צלם:בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות קלות, בהמשך לנעילה חיובית בבורסות אירופה, לאחר שיוון פתחה את הבנקים במדינה לאחר 3 שבועות וחזרה לשרת את חובותיה. בזירת המאקרו לא התפרסמו היום נתונים מהותיים והסוחרים מתמקדים בעונת הדוחות שנמצאת בעיצומה.

השווקים מעודדים מכך שיוון החלה לפתוח את הבנקים במדינה לאחר שלושה שבועות. במקביל, היא הקלה מעט את מגבלת משיכת המזומנים ל-420 אירו. כמו כן, היא החלה לשלם את חובותיה השונים, ופרעה את חובה לקרן המטבע הבינלאומית בהיקף 1.6 מיליארד אירו וחוב לבנק המרכזי של אירופה בהיקף 4.2 מיליארד אירו.

"סביבת שיא כל הזמנים מאתגרת במיוחד את הסוחרים אשר מבינים כי מימוש רווחים הינו תרחיש הגיוני לאחר מהלך העליות המהיר ומנגד המומנטום החיובי הוא זה שנותן את הטון. בפועל, הביקוש למכשירי גידור משקף אפשרות למימוש רווחים קל בלבד של עד 1% ומנגד הפוטנציאל לעליות בטווח הקצר גדול יותר ועומד על 2.5%", מציין אלעד שמש, סמנכ"ל המחקר והברוקראז' בקולמקס.

נתוני המאקרו החיוביים שפורסמו בשבוע החולף לצד התחזיות לפיהן הפד יעלה את הריביות עד תום השנה, הובילו לתנודות בשוק המט"ח והסחורות. הדולר ממשיך להתחזק מול סל המטבעות ומטפס לשיא של 3 חודשים. הזהב ירד לשפל של יותר מחמש שנים - ירידה של 2.2% ל-1,106.8 דולר לאונקייה - בין היתר בשל הודעת סין כי היא מחזיקה ברזרבות זהב נמוכות יותר מאשר ציפו בשוק.

לבד מיוון, ללא נתוני מאקרו מרכזיים המשקיעים התמקדו היום בעונת הדוחות. מורגן סטנלי דיווח לפני הפתיחה על רווח נקי של 79 סנט למניה על הכנסות של 9.6 מיליארד דולר. בשוק ציפו לרווח נקי של 74 סנט למניה על הכנסות של 9.1 מיליארד דולר.

הליבורטון צפויה לדווח על רווח נקי של 91 סנט למניה בעוד IBM צפויה ע"פ התחזיות בשוק לדווח על רווח נקי של 3.79 דולרים למניה ברבעון השני, לעומת 4.32 דולרים למניה ברבעון המקביל אשתקד.

מחר צפויה לדווח אפל על תוצאותיה ברבעון השני. לפי התחזיות, הכנסותיה של אפל הסתכמו בכ-49.2 מיליארד דולר והרווח עומד על 1.8 דולרים למניה.

חברת לוקהיד מרטין רוכשת את סיקורסקי מ-United Technologies תמורת 9 מיליארד דולר.

מניית PayPal (סימול: PYPL) החלה להסחר היום בנאסד"ק בנפרד מאי-ביי. JP מורגן העניק לה מחיר יעד של 48 דולר.