הסכמי הספונסרשיפ המרכזיים (פרסום על קדמת חולצות המשחק) של הפרמיירליג לעונת המשחקים הבאה (2015/16) יכניסו ל-20 המועדונים סכום שיא של 218.65 מיליון ליש"ט, זינוק של קרוב ל-15% לעומת עונת 2014/15 (בה הסכום עמד על 191.35 מיליון ליש"ט). כך עולה מניתוח שערך אתר sportingintelligence.
מאז תחילת העשור צמחה ההכנסה של קבוצות הליגה האנגלית מהאפיק הזה בשיעור כולל של 117%. אם בעונת 2010/11 עמדה החסות המרכזית היקרה ביותר על 20 מיליון ליש"ט (סכום אותו שילם הבנק סטנדרד צ'רטרד לליברפול), כיום היא יותר מכפולה (47 מיליון ליש"ט שמקבלת מנצ'סטר יונייטד משברולט).
לעלייה בעונה הקרובה לעומת זו שחלפה אחראיות בעיקר ליברפול, שהאריכה את ההסכם עם סטנדרד תמורת סכום משודרג של 25 מיליון ליש"ט, וצ'לסי, שתקבל 40 מיליון ליש"ט ב-2015/16 מחברת הצמיגים יוקוהמה (לעומת 18 מיליון ליש"ט בלבד שקיבלה האלופה מסמסונג בעונה החולפת).
עד כמה רחוקה הפרמיירליג מיתר הליגות האירופיות מבחינה כלכלית ניתן להבין גם באמצעות הנתון הבא: על-פי סוכנות Repucom, הבונדסליגה הגרמנית נמצאת במקום השני ביכולת ייצור ההכנסות מהסכמי הספונסרשיפ המרכזיים - אך 18 הקבוצות אצלה מייצרות רק 101 מיליון ליש"ט מהאפיק הזה.
הנוכחות הגלובלית הנהדרת של הפרמיירליג מודגשת באמצעות 15 נותנות חסות מרכזית בינלאומיות, המגיעות מ-12 מדינות שונות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.