זה כמובן לא הכסף הגדול של שלב הבתים בצ'מפיונס ליג שמבטיח תמלוגים מינימליים בסך 14 מיליון אירו לקבוצות שמעפילה לשם באמצעות הפלייאוף - משהו שמכבי ת"א תקווה לעשות העונה. ועדיין, גם לנציגות הישראליות במפעל המשני - הליגה האירופית - יש על מה לשחק מבחינה כספית.
בעוד בעונה הקודמת מועדונים ששיחקו בשלב המוקדמות הראשון קיבלו מענק אוטומטי של 120 אלף אירו, שצמח ל-130 בסיבוב השני (מצטבר, לא בנוסף), 140 בשלישי ו-150 בפלייאוף (הסכום האחרון - רק מידה והעפילו לבתים של הליגה האירופית - כאשר המודחות הסתפקו במה שנצבר להן עבור שלבי המוקדמות 3-1), הרי שב-2015/16 הסכומים צמחו ל-200 אלף אירו עבור הסיבוב הראשון, 210 בשני (אותו כבר הבטיחו לעצמן בית"ר ירושלים והפועל ב"ש, גם אם יודחו בחמישי הקרוב על-ידי שרלרואה הבלגית ותון השוויצרית, בהתאמה), 220 בשלישי (אותו כבר הבטיחה לעצמה עירוני ק"ש שתוגרל לשלב הזה אוטומטית) ו-230 למודחות בפלייאוף.
אלו שיעברו את הפלייאוף לא יקבלו הפעם את תמלוגי המוקדמות - אבל יהנו מהסכומים הגבוהים ביותר בתולדות שלב הבתים של המפעל המשני: מענק השתתפות אוטומטי של 2.4 מיליון אירו, עלייה של 85% לעומת הסכום שחולק אשתקד (1.3 מיליון אירו). כל ניצחון בבתים יהיה שווה 360 אלף אירו ב-2015/16 (לעומת 200 אלף ב-2014/15), ותוצאת תיקו 120 אלף אירו (100 אלף אשתקד).
העפלה משלב הבתים של הליגה האירופית - הישג שהתבצע לאחרונה על-ידי קבוצה ישראלית ב-2013/14 (מכבי ת"א) - תהיה שווה בונוס נוסף של 500 אלף אירו עבור עלייה מהמקום הראשון ו-250 אלף מהמקום השני (אשתקד עמדו תמלוגים אלו על 400 ו-200 אלף).
נזכיר כי בנוסף, מקבלות המשתתפות בשלב הבתים ואילך נתח מהסכמי זכויות השידור הקולקטיביים של אופ"א, בהתאם לשווי שוק הטלוויזיה במדינות שלהן (Market Pool). בעונת 2013/14 קיבלה מכבי ת"א 78.9 אלף אירו עבור סעיף זה, ומכבי חיפה (שהודחה בשלב הבתים) 60.1 אלף. קופת ה-Market Pool הכוללת של המשתתפות במפעל באותה עונה עמדה על 83.5 מיליון אירו, ובעונה הקרובה תסתכם ב-152.4 מיליון אירו (זינוק של 82%), כך שהקופה "הישראלית" שעמדה לפני שנתיים על 139 אלף אירו - אמורה לזנק לקראת העונה הקרובה בשיעורים דומים.
יש לזכור כי משמעות העפלה לשלב הבתים היא הכנסות נוספות ממכירת כרטיסים לעוד שלושה משחקי בית לפחות. כמו כן - בניגוד לשלב הבתים של הצ'מפיונס ליג, שם השילוט האלקטרוני (לדים) נעול כולו עבור הספונסרים הרשמיים הבינלאומיים של המפעל - בשלב הבתים ישנם נתחי פרסום שאופ"א משאירה עבור הקבוצות למכירה עצמית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.