הדוחות הרבעוניים המוצלחים האחרונים של גוגל אמנם שיפרו משמעותית את מצבה של המניה עבור המשקיעים, אך הם גם החביאו בתוכם גלולת הרגעה לכל מי שחשב שפייסבוק מצליחה לאיים על ההגמוניה רבת-השנים של גוגל ויו-טיוב בעולם הווידיאו. למעשה, הכניסה של פייסבוק לעולם הווידיאו האינטרנטי לא רק שלא פגעה ביו-טיוב, אלא שאתר הווידיאו ממשיך לצמוח.
כך, אפשר לראות שזמן הצפייה הממוצע בחודש למשתמשי מובייל ביו-טיוב מגיע ל-40 דקות - עלייה של 50% לעומת הרבעון המקביל ב-2014.
אומיד קורדסטאני, סמנכ"ל העסקים של גוגל, הסביר עוד כי זמן הצפייה הכולל ביו-טיוב זינק ב-60% לעומת הרבעון המקביל אשתקד - קצב הצמיחה המהיר ביותר של האתר בשנתיים האחרונות.
גם בצד המפרסמים, בגוגל וביו-טיוב לא נראים מודאגים. על אף הניסיונות של פייסבוק להכניס את הווידיאו ישירות אל הניוז פיד של כ-1.5 מיליארד המשתמשים שלה באמצעות סרטונים שמתנגנים באופן אוטומטי (Autoplay), נראה כי המפרסמים ממשיכים להאמין בפלטפורמה של גוגל.
בענקית החיפוש עדיין לא חושפים נתונים על ההכנסות הספציפיות של יו-טיוב מפרסום, אך קורדסטאני, כפי שהוא מצוטט ב"וול סטריט ג'ורנל", מציין כי ביו-טיוב רשמו פי שלושה יותר הכנסות מפרסום דרך שותפי הפרסום המועדפים של גוגל (Google Preferred) לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
בנוסף לכך, קורדסטאני מציין כי בקרב 100 המפרסמים הגדולים ביותר נרשמה עלייה של 60% בהוצאות הפרסום בפלטפורמת הווידיאו של יו-טיוב. "כל נקודות החוזקה של יו-טיוב מתחברות יחד", הוא אמר. "אנחנו עושים עבודה הרבה יותר טובה עם המוצרים שלנו ועם כוח המכירות שלנו".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.