מחירי הפירות וירקות הגבוהים בישראל מטרידים את הצרכנים, שמוכיחים שאם יש סוגייה מעצבנת, אפשר להשפיע ולהצביע ברגליים: קבוצת חקלאות חברתית ישירה הצליחה לגייס יותר מ-241 אלף שקל באתר הד-סטארט במטרה להקים שוקי חקלאים בכל הארץ, כך שהצרכנים ייצאו מורווחים מסחורה מונגשת במחיר וטרייה באיכות, והחקלאים יוכלו להתפרנס בכבוד ולמכור את מרכולתם ללא מתווכחים באמצע.
באפריל 2014, עת התעוררה "מחאת הפלפלים", קוימו בהצלחה כמה מיזמים כאלה באוניברסיטאות ובמרכזים ברחבי הארץ, וזכו להצלחה. לפיכך ביקשו יוזמי המחאה להמשיך ולקיים מכירות ישירות לצרכנים ולעקוף את שרשרת התיווך. גם שווקים אחרים שמתקיימים בעיקר בסופי שבוע במרכזי קניות ברחבי הארץ מוכיחים כי יש ביקוש לתוצרת חקלאית ישירה ומשובחת.
בסרטון שצורף לדף הגיוס של המיזם (שכולו נעשה בהתנדבות) מציג השחקן תומר שרון פלפל מיואש, שמתלונן כי "בארץ כולם חותכים עליי קופונים על חשבון טוביה החקלאי". "זה פער תיווך? זה פער שחיטה", הוא אומר ומוסיף כי "טוביה עוד במצב סביר, כי היצוא עוד נותן לו סיכוי. אבל מה עם החקלאים בענפים האחרים? כוחות השוק הישראלי עושים מהם סלט".
כאמור, המיזם זכה להצלחה, והסכום שגויס היה גבוה ב-20% מזה שהוצב כיעד בגיוס.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.