כשטים קוק, מנכ"ל אפל, הציע לה להצטרף לחברה כסגנית נשיא לענייני קמעונאות ומכירות אונליין, היא חשבה לעצמה: "החיים שלי מושלמים. למה שאעשה את זה?". אולם לאחר סדרת פגישות ושכנועים, שלוו בהצעת שכר נדיבה, נענתה אנג'לה ארנדטס, 54, לאתגר - שאינו רק קפיצה בסדרי הגודל של העובדים והמחזור הכלכלי שלהם היא אחראית, אלא גם פריצת תקרת הזכוכית בעמק הסיליקון, שבניגוד לעולם האופנה שממנו הגיעה, מאויש ברובו בגברים.
ההצעה מאפל הגיעה בשלב שבו יכלה לנוח על זרי הדפנה. כמנכ"לית חברת האופנה הבריטית ברברי היא ניצבה בראש רשימת הנשים בעלות השכר הגבוה ביותר בבריטניה, וקצרה שבחים על ניווטה את החברה בימי המשבר הכלכלי. היא הצליחה לשלש את הכנסות המותג ולהשיב לו את היוקרה שהייתה מנת חלקו בעבר.
רבים הופתעו מהגיוס שלה לתפקיד, אך סקוט גאלאוויי, פרופסור למינהל עסקים ב-NYU, שיער כי אפל חיזרה אחריה כחלק מהמאמץ לשמר את תדמיתה כמותג יוקרה גם בתקופה שבה מוצרי אפל מצויים בכל בית. על כתפיה הוטלה הציפייה לאושש את המחזור הקמעונאי של אפל, בעיקר בחנויות הפיזיות, שלא צמח ב-5 השנים האחרונות.
סיבה נוספת לגיוסה הייתה כנראה הרצון של אפל לחדור לשווקים מתפתחים כמו סין והודו. לארנדטס יש היכרות מעמיקה עם השוק הסיני מכהונתה בברברי, שסין היא השוק השני בגודלו למוצריה. נתח השוק של אפל במרכזי הערים בסין עומד היום על כ-25%, עלייה של 7% מהשנה שעברה, אך החברה ניצבת בתחרות קשה עם יצרניות מקומיות זולות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.