התוכנית להלאמת כספי הטוטו יורדת מסדר היום של משרד האוצר, אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה המליץ להוציאה מחוק ההסדרים.
המשמעות העיקרית היא שבשלב זה משרד הספורט לא יקבל לידיו את כל הסמכויות לחלוקת כספי הטוטו, והטוטו ישמור על מעמדו כגורם בעל סמכויות נרחבות לחלוקת הכספים ולא רק לייצורם.
המשמעות הנוספת היא שמהטוטו הוסר כעת האיום העיקרי מכיוון האוצר: הדרישה, באמצעות חוק ההסדרים, להגביל את התקורות של הטוטו, ובכך לכפות עליו צעדי התייעלות.
בטוטו, עם רוח גבית של מרכזי הספורט והאיגודים, פעלו בשבועות האחרונים כדי להוריד את ההצעה מחוק ההסדרים. ראשי הטוטו הציגו את העלייה בכספי החלוקה של הטוטו לספורט בשנים האחרונות, ושללו את הטיעון העיקרי עליו נשענו אנשי האוצר ומשרד הספורט לפיו קיימת ירידה משמעותית ברווחי הטוטו בשנים האחרונות.
כזכור, במסגרת הממצאים אותם הציגו אנשי האוצר ומשרד הספורט ושנחשפה כאן ב"גלובס", שהם הטיעון העיקרי שהובא לחוק ההסדרים, הוצגה שחיקה בשורת הרווח של הטוטו - מ-32% בשנת 2003 ועד ל-18% כיום.
על-פי ההצעה המקורית שהוגשה לחוק ההסדרים, וכאמור נפלה בסופו של דבר - במהלך שנת הכספים 2016 יפחית הטוטו את הוצאות התקורה שלו (תפעול, הפצה וכו') ב-2% לעומת שנת 2015, ובשנים 2017-2018 יופחתו מדי שנה עוד אחוז ורבע מהוצאות התקורה, כאשר החל משנת 2019 הוצאות התקורה המקסימליות יעמדו על 15% בלבד מסך המחזור באותה שנה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.