נוקיה מוכרת את חטיבת המפות הדיגיטליות שלה, HERE, ליצרניות הרכב ב.מ.וו, דיימלר (חברת האם של מרצדס) ואאודי תמורת 3.1 מיליארד דולר. הרכישה תסייע ליצרניות הרכב בפיתוח המכונית ללא נהג, ונוקיה תוכל להתמקד בציוד לרשתות סלולר. נוקיה רכשה את HERE ב-2008 תמורת 8.1 מיליארד דולר מ-Navteq Corp.
3 יצרניות רכבי היוקרה יחזיקו בחלק שווה בחטיבה הנרכשת, בעסקה שצפויה להיות מושלמת ברבעון הראשון של 2016.
המפות של HERE מאפשרות רמת דיוק של 10 ס"מ בשטח, מה שמתחייב במכוניות אוטונומיות שאמורות לנווט את עצמן. האפליקציה לסמארטפונים שלה מאפשרת ללמוד את הרגלי הנהיגה של המשתמש.
כדי לרכוש את תוכנת המפות יש צורך בתשלום על הרישיון - שזה מקור ההכנסה העיקרי של HERE, שהכניס לה 28 מיליון אירו במחצית הראשונה של 2015. HERE דיווחה על הפסד של 1.24 מיליארד אירו בשנת 2014 הכוול הפרשה חד פעמית למוניטין בהיקף 1.21 מיליארד אירו.
ב-HERE מועסקים כ-6,500 עובדים והיא מספקת שירותים ל-80% מחברות הרכב שמספקות מכשירי ניווט ברכב.
בין החברות שהתעניינו בעבר ברכישת HERE ניתן למנות את באידו הסינית, Apax הבריטית, אובר האמריקאית ואפילו מיקרוסופט.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.