השינוי במודל העסקי שבוצע בחברת האינטרנט והמדיה פריון בא לידי ביטוי, כצפוי, בירידה בהכנסות החברה ברבעון השני בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, בהשוואה לתחזיות המוקדמות שמסרה פריון , הדוחות שפורסמו היום (ב') מצביעים על תוצאות טובות מהצפי.
פריון מפתחת תוכנות ומספקת שירותים במטרה לסייע למפתחי תוכנות ואפליקציות בהפצה ובמוניטיזציה, והיא נסחרת במקביל בנאסד"ק ובתל-אביב בשווי של 182 מיליון דולר. לפני קרוב לשנה, על רקע קשיים בשוק החיפוש באינטרנט, החליטה החברה על התמקדות בשוק המובייל.
מהתוצאות שפרסמה היום פריון עולה כי הכנסותיה ברבעון השני הגיעו ל-48.6 מיליון דולר, ירידה של 6% מהרבעון המקביל, אך נתון גבוה מהתחזית ל-40-44 מיליון דולר. במחצית הראשונה ההכנסות ירדו ב-55% לכ-101 מיליון דולר. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) פריון רשמה רווח נקי רבעוני של 8.2 מיליון דולר. הרווח הנקי Non-GAAP, שירד ב-65%, הסתכם ב-9.5 מיליון דולר (13 סנט למניה) - גבוה מתחזית החברה וקונצנזוס האנליסטים. מתחילת השנה הסתכם הרווח הנקי Non-GAAP ב-23.9 מיליון דולר.
במהלך הרבעון ייצרה פריון 9.8 מיליון דולר מפעילות שוטפת. "אני מרוצה מאוד מתוצאות הרבעון השני, לאור העובדה שעברנו את התחזית", אמר מנכ"ל פריון, ג'וזף מנדלבאום. "חשוב מכך, כפי שחזינו בעבר, פעילות המוניטיזציה שלנו התייצבה ואנו צופים כי ההכנסות ברבעון השלישי ידמו לרמת ההכנסות ברבעון השני, לפני שישובו לצמוח ברבעון הרביעי".
החברה מצפה לרשום ברבעון השלישי הכנסות של 45-48 מיליון דולר. לפי התחזית, הרווח הנקי יירד ביחס לרבעון השני, ויגיע ל-5-6 מיליון דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.