שר התחבורה ישראל כץ ושר האוצר משה כחלון מוזילים בעשרות אחוזים חלק מתעריפי התחבורה הציבורית, כחלק מהיערכות לעבודות הרכבת הקלה בתל-אביב ובניסיון לעודד נהגים לזנוח את הרכב הפרטי לטובת התחבורה הציבורית. עלות הרפורמה היא כ-120 מיליון שקל והיא תיכנס לתוקף מינואר.
במסגרת הרפורמה, תעריף הנסיעה בכל אחד מהמטרופולינים הגדולים בישראל - גוש דן, ירושלים, חיפה ובאר-שבע - יהיה אחיד בהתאם לטבעות השונות הנכללות בו ויעמוד על מחיר שווה לכל נפש. הנוסעים יוכלו לנסוע ללא הגבלה בכל אמצעי התחבורה הציבורית (אוטובוסים, רכבת ישראל, הרכבת הקלה והמטרונית) בכל אזור המטרופולין, במשך 90 דקות, במחיר נסיעה אחת וללא כל תוספת תשלום.
בנוסף תחול הוזלה דרמטית בכרטיס מנוי חופשי-חודשי משולב לרכבת ולאוטובוסים, כרטיס המאפשר מעבר חופשי בין האוטובוסים, לרכבת, במשך חודש שלם, בכל אזור המטרופולין.
כך, לדוגמה, כרטיס חופשי-חודשי משולב בין תל-אביב לראשון-לציון יעלה 252 שקל במקום 400 שקל - הוזלה של 37%. באזור שבין תל-אביב לרחובות יעלה כרטיס חופשי-חודשי 286 שקל במקום 491 שקל - הוזלה של 42%. באזור שבין תל-אביב לאשדוד יופחת מחיר המנוי ב-39% ל-351 שקל.
כרטיס חופשי חודשי משולב בין תל-אביב לנתניה יוזל ב-30% ל-491 שקל, בין מודיעין לתל-אביב יוזל ב-40% ל-351 שקל, ובין תל-אביב ללוד-רמלה תירשם הוזלה של 35% ל-252 שקל.
מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, ציין כי "הרפורמה בתעריפים מהווה נדבך נוסף וחשוב לשיפור השילוביות בין כלל אמצעי התחבורה הציבורית בארץ - אוטובוסים, רכבת ישראל והרכבת הקלה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.