המאבק בין בזק לספקיות האינטרנט סביב דרישת בזק לשנות את חוזה השיווק ביניהן עולה שלב ובזק הבהירה שהיא מפסיקה באופן חד-צדדי להעביר להן פרטי לקוחות שהיא מגייסת לשירותי האינטרנט שלה.
משרד התקשורת ביקש מבזק שלא לנקוט בצעדים חד-צדדיים לאחר שהספקיות פנו והתלוננו נגד הצעד הכוחני והחד-צדדי של בזק, ואולם ככל הנראה בזק נענתה באופן חלקי בלבד לבקשה והנושא נמצא כרגע בבירור במשרד.
בזק מגייסת לקוחות לשירותי האינטרנט שלה דרך מסלול שנקרא "בנדל הפוך", שבו היא זו שמוכרת ללקוחות חבילה המשלבת תשתית פלוס ספק. זו הדרך של בזק לגייס לקוחות אינטרנט על גבי התשתית שלה והיא מחויבת למכור בדרך זו את כל ספקיות האינטרנט בצורה שווה. כך, כל ספקית אינטרנט מציעה את המחיר שלה באתר של בזק, והאחרונה חייבת להציג ללקוחות את כל ההצעות של הספקיות.
הספקיות מצידן שילמו לבזק עמלה עבור כל לקוח שגייסה עבורן בסך 50 שקל למנוי. בזק גם העבירה לספקיות את פרטי המנויים שגייסה, משום שהחוק מחייב את הספקיות לספק ללקוחות שירותים שונים, כמו תיבת דואר, כמו שירות סינון אתרים וכד', ולשם כן הן חייבות לקבל לידיהן את פרטי הלקוחות.
בעקבות הרפורמה בשוק הקווי (השוק הסיטונאי), שמאפשרת לספקיות האינטרנט למכור חבילה של תשתית פלוס ספק, נוצר מצב חדש בשוק ולקוחות רבים עוברים לבנדל של הספקיות שנמכר לרוב במחירים יותר נמוכים מאשר הבנדל של בזק.
בעקבות זאת הודיעה בזק לספקיות האינטרנט שהיא מבטלת באופן חד-צדדי את ההסכם הישן ומעתה היא מפסיקה להעביר להן את פרטי הלקוחות. כלומר, בזק החליטה שהלקוחות מעתה והלאה הן לקוחות שלה ולא מוכנה לאפשר לספקיות נגישות ללקוחות, מה שמעמיד אותן במצב של עבירה על החוק כיוון שהן לא יכולות לספק ללקוחות את מה שמשרד התקשורת מחייב אותן לספק, וממילא הן גם לא יכולות לפנות ללקוחות ולהציע להם שירותים שונים.
הצעד של בזק בא לאחר שהחברה הגיעה למסקנה שהספקיות מנצלות את הבנדל ההפוך שלה ושנייה לאחר שבזק מגייסת את הלקוחות ומחברת אותן לאחת הספקיות, פונות הספקיות ללקוחות ומציעות לו לעבור לבנדל שלהן.
הספקיות טוענות מנגד כי בזק היא זו שהחלה לשחק משחק מלוכלך לאחר שהרגישו שהיא מפלה אותן לרעה מול בזק בינלאומי ודוחפת את החברה-הבת שלה תוך שהיא מתעלמת מיתר הספקיות, גם כאשר הן מציעות מחיר נמוך יותר משל בזק בינלאומי. חלק מהספקיות הציעו מחירים של 9 שקלים לחודש למהירות גלישה של 100 מגה, מחיר שנועד לקחת כמה שיותר לקוחות מבזק.
כאן המקום להזכיר שבזק משתמשת בשתי ספקיות אינטרנט - 099 ו-011 - שהן ספקיות אינטרנט וירטואליות, כדי למכור בנדל במחיר של 120 שקל לחודש. עבור הספקיות המתחרות, השימוש של בזק בשתי הספקיות הווירטואליות הוא הוכחה לתחרות לא הוגנת של בזק שמשתמשת בספקיות וירטואליות כדי להתחרות בשוק, ולכן בזק לא יכולה לבוא עכשיו בידיים נקיות ולטעון שהספקיות מעבירות אליהן לקוחות לאחר שבזק גייסה אותם. ככל הנראה הבנדל של בזק עם 099 ו-011 עושה את העבודה עבור החברה ובזק מגייסת בדרך זו אלפי לקוחות בחודש.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.