שופרסל ממשיכה להתכתש עם יוניליוור: רפי ביסקר, יו"ר משותף בשופרסל, התייחס היום (ד') בביטול לקופונים של יוניליוור המעניקים הנחות של עשרות אחוזים על מוצריה, במסגרת הקרב בין שופרסל ליוניליוור על מחירי המוצרים.
"אני רואה את יוניליוור נותנת קופונים של 20% ו-30% הנחה. אני מזמין אותה להמשיך לתת קופונים כדי להוריד את יוקר המחיה. המותג הפרטי שלנו הרבה יותר זול מ-20% הנחה, אז אנחנו לא צריכים קופונים".
שופרסל הציגה הבוקר תוצאות מעורבות לרבעון השני של השנה. הכנסות מגזר הקמעונאות ברבעון עמדו על כ-2.746 מיליארד שקל, ירידה של 8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שנבעה בעיקר בגין עיתוי חג הפסח, הורדת מחירים, צמצום בשטחי מסחר והתגברות התחרות. בנטרול השפעת עונתיות (מועד חג הפסח) הקיטון הוא כ-2.8%.
המכירות בחנויות זהות, אשר פעלו באופן מלא ברבעון השני השנה וברבעון המקביל אשתקד, קטנו בשיעור של 7.4%. הקיטון נבע בעיקר מעיתוי חג הפסח, הורדת מחירים והתגברות התחרות. בנטרול השפעת עונתיות (מועד חג הפסח), הירידה עמדה על כ-2.7%.
המכירות למ"ר בחנויות החברה ברבעון השני השנה עמדו על 5,324 שקל בהשוואה ל-5,468 שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 2.7%. הכנסות מגזר הנדל"ן ברבעון השני השנה הסתכמו ב-44 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.
תוצאות המגזר שופרסל
רווח תפעולי של 42 מיליון שקל ברבעון
הרווח התפעולי במגזר הקמעונאות ברבעון הסתכם ב-42 מיליון שקל ובשיעור של 1.5% מההכנסות, בהשוואה להפסד בסך 183 מיליון שקל ובשיעור של 6.1% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי לאחר הוצאות אחרות של החברה ברבעון השני הסתכם ב-72 מיליון שקל, 2.6% מההכנסות, לעומת הפסד בסך 156 מיליון שקל ובשיעור של 5.2% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה דיווחה שופרסל כי הרווח ברבעון הסתכם ב-16 מיליון שקל, בהשוואה להפסד בסך 157 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות החברה במחצית הראשונה של השנה הסתכמו בכ-5.6 מיליארד שקל, לעומת כ-5.8 מיליארד שקל במחצית המקבילה אשתקד - קיטון של 3.6%. הרווח התפעולי לאחר הוצאות אחרות של החברה במחצית הראשונה עמד על כ-100 מיליון שקל, 1.8% מההכנסות, בהשוואה להפסד בסך 92 מיליון שקל, 1.6% מההכנסות, במחצית המקביל אשתקד.
הרווח הנקי בחצי הראשון השנה הסתכם ב-29 מיליון שקל, בהשוואה להפסד בסך 125 מיליון שקל בחצי המקביל אשתקד.
"רבעון רווחי שלישי ברציפות"
ביסקר ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, ציינו כי "שופרסל מסכמת רבעון רווחי שלישי ברציפות מאז השקת התוכנית האסטרטגית החדשה שבוצעה בקיץ בשנה שעברה, ושעיקריה היו הוזלת סל המוצרים לצרכן על-ידי הורדות מחירים רוחבית, התייעלות תפעולית ונדל"נית, קידום המותג הפרטי ומנועי צמיחה נוספים. החברה מציגה, בנטרול השפעת העונתיות בשל עיתוי חג הפסח, שיפור בפרמטרים התפעוליים השונים ובפרט בשורת הרווח התפעולי.
"אנו ממשיכים ביישום תוכניות העבודה, אשר כוללות המשך התמודדות עם התחרות בשוק באמצעות מחירים הוגנים, לצד חיזוק ערכי החברה בשירות, איכות וחוויית קנייה. החברה ממשיכה לפתח חדשנות ולקדם פעילות תומכת צמיחה, ובכלל זה את המותג הפרטי (אשר שיעור מכירותיו מסך מכירות החברה נכון להיום הוא כ-15%), קידום מכירות תחום האונליין, פיתוח התחום האורגני ועוד".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.