חברת התעופה אל-על הודיעה היום (ד') כי היא החלה בתוכנית ההצטיידות הגדולה בתולדותיה. החברה תנהל מו"מ בלעדי עם חברת בואינג לרכישה וחכירה של 15 מטוסי דרימליינר רחבי גוף חדשים מדגם 787-8 ו-787-9 ועוד אופציות לרכישת 13 מטוסים נוספים. תחילת ההצטיידות במחצית 2017.
האומדן המשוער של סכום הרכישה הכולל של המטוסים והמנועים החלופיים (ללא האופציות) מוערך בכ-800 עד 900 מיליון דולר, על בסיס הערכה ראשונית שכמחצית מהמטוסים יירכשו על-ידי אל-על.
אל-על הודיעה כי מטוסים אלה יחליפו במהלך 5 השנים הקרובות את צי מטוסי ה-747-400 וצי 767 והם מיועדים לטוס ליעדים בטווח הבינוני והארוך (ניו-יורק, בוסטון, טורונטו, בנגקוק, בייג'ין, מומבאי, דרום אפריקה ועוד).
מנכ"ל אל-על, דוד מימון, מסר: "דירקטוריון אל-על אישר היום לחברה לנהל מו"מ עם חברת בואינג לקראת הצטיידות במטוסי דרימליינר רחבי גוף, אשר צפויה לכלול רכישה וחכירה של 15 מטוסים ב-5 השנים הקרובות. מהלך זה צפוי להוות קפיצת מדרגה משמעותית באופטימיזצית רשת הנתיבים, בשירות לנוסעים ובחוויית הטיסה".
בתוך כך, אל-על דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון השני של השנה, מהן עולה כי הרווח הסתכם בתקופה זו בכ-17.3 מיליון דולר, גידול של כ-6.2% בהשוואה לרווח של כ-16.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות החברה מהפעלה הסתכמו בכ-511 מיליון דולר, קיטון של כ-10.7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מנוסעים קטנו בשיעור של כ-11.9%, כתוצאה מקיטון בכמות נוסע-ק"מ (RPK) שהושפע מהירידה בתיירות הנכנסת (15%) ומעיתוי חג הפסח וכן מקיטון בתשואה לנוסע-ק"מ הנובעת בחלקה מהירידה במחירי הנפט ומהתחרות שהושפעה גם מהירידה בתנועת הנוסעים, כאמור לעיל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.