מגמה שלילית בסיום המסחר באירופה; הבנקים ביוון קרסו

המדד המרכזי היווני רשם נפילה השבוע של 19% "בלבד" ■ האם הפדרל ריזרב יעלה את הריבית בארה"ב בספטמבר הקרוב, בהתבסס על דוח התעסוקה של מחר?

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

מגמה שלילית נרשמה היום (ה') בבורסות אירופה, במקביל לירידות בוול סטריט. המשקיעים באירופה, כעמיתיהם בעולם, דרוכים לקראת פרסום דוח התעסוקה האמריקאי מחר.

סקטור הבנקים ביוון ממשיך לספוג, ומדד הבנקים (DTR) רושם קריסה של 64% ב-3 ימי מסחר, ברקע פתיחת הבורסה היוונית ביום ב' האחרון לאחר 5 שבועות של השבתה. נציין כי המדד המרכזי היווני רשם השבוע נפילה של 19% "בלבד".

משרד העבודה בארה"ב יפרסם מחר את דוח התעסוקה לחודש אוגוסט. על פי התחזיות, הדוח צפוי להצביע על תוספת של 215 אלף משרות חדשות לשוק העבודה, לאחר תוספת של 223 אלף משרות בחודש הקודם. שיעור האבטלה צפוי להיוותר ללא שינוי על 5.3%.

אם דוח התעסוקה ייצא טוב מהתחזיות, זה ימשיך ויאותת לפדרל ריזרב על שיפור בשוק העבודה ויגביר את ההערכות להעלאת ריבית כבר בספטמבר הקרוב, לראשונה מאז 2008.

ברקע המשך ירידות המחירים של הנפט, מניות האנרגיה הבולטות באירופה נסחרו במגמה שלילית. נציין את BP ואת Total.

מגמה מעורבת חתמה הבוקר את המסחר באסיה, עם ציפייה לפרסום דוח התעסוקה מחר.

"השווקים מתחילים לתמחר את הסיכוי של העלאת ריבית בארה"ב בספטמבר. הפוקוס יהיה כיצד נכסי סיכון כמו מטבעות של שווקים מתעוררים ומניות יתמודדו עם ההשלכות של העלאת ריבית", ציינו הבוקר ב-Bank of Mitsubishi-Tokyo.

"שבירת רף ה-125 ין יפני לדולר דוחפת את המניות היפניות. ישנן ציפיות כי נתוני התעסוקה מחר בארה"ב יוסיפו להחליש את הין", ציינו היום ב-SBI Securities.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח]