אירופה ננעלה בירידות במקביל לחולשה בוול סטריט

הנפט ממשיך לרדת ■ שיעור האבטלה בארה"ב נותר על 5.3%

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

מגמה שלילית נרשמה היום (ו') בבורסות אירופה, ברקע ירידות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט והמשך המגמה השלילית בארה"ב היום. המשקיעים באירופה, כעמיתיהם בעולם, מגיבים היום לדוח התעסוקה האמריקאי.

בחודש שעבר נוספו 215 אלף משרות למשק האמריקאי ושיעור האבטלה נותר על 5.3%. התחזיות עמדו על תוספת של 223 אלף משרות חדשות ביולי, בדומה לכמות המשרות שנוספה בארה"ב בחודש יוני. שיעור האבטלה היה צפוי להישאר ללא שינוי, מה שקרה בפועל.

נתוני החודשים יוני ומאי עודכו למעלה, עם תוספת של עוד 14,000 משרות בסך הכל. שיעור ההשתתפות בכוח העבודה נותר יציב ברמה של 62.6%. שכר העבודה הממוצע לשעה עלה ב-0.2% והשלים עלייה של 2.1% בשנה האחרונה.

בברקליס הסבירו היום כי ההתעניינות בדוח התעסוקה הנוכחי גדולה יותר מהרגיל בשל גישת הפד להסתמך על נתונים בקביעת המדיניות ליתרת שנת 2015.

בגרמניה פורסם היום על ירידה הן בתפוקה התעשייתית והן בייצוא בחודש יוני, סימן נוסף לעובדה כי הכלכלה הגדולה באירופה לא הצליחה לצבור מומנטום ברבעון השני של השנה. התפוקה התעשייתית ירדה ב-1.4% לעומת מאי ויציבות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אנליסטים ציפו לעלייה של 0.4% בחודש יוני. הייצוא מהמדינה רשם ביוני ירידה של 1% לעומת מאי.

באסיה ננעל יום המסחר במגמה מעורבת, כשהמדד האזורי סוגר שבוע שלישי ברציפות של ירידות שערים. בורסת שנחאי בלטה לחיוב.

בשוק הסחורות, הנפט מתאושש לאחר שנפל אמש לרמת שפל שלא נראתה מאז חודש מארס השנה. הזהב נסחר ביציבות, אך מחירו בדרך לסגור שבוע שביעי רצוף של ירידות שערים, רצף שלא נראה מאז מאי 2004.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]