מכירות ReWalk אינן ממריאות - והמניה צנחה 75% מהשיא

בעקבות פרסום דוחות הרבעון השני המניה ירדה ב-11%, ושווי החברה עומד כעת על 111 מיליון דולר ■ המבחן של ReWalk: קבלת שיפוי ביטוחי בארה"ב

מכשיר הולכת משותקי הגפיים של חברת רי-ווק (ReWalk), שהושק באמצע השנה שעברה לשוק הביתי, אכזב במכירותיו ברבעון השני, כמו ברבעון שלפניו, ומניית החברה צנחה ב-11% בוול סטריט ביום חמישי, למחיר של 9.3 דולר, תוך שהיא משלימה ירידה של 75% מהשיא. שווי החברה עומד כעת על 111 מיליון דולר.

ברבעון החולף רשמה החברה הכנסות של 610 אלף דולר, לעומת ציפיות האנליסטים להכנסות של 1.6 מיליון דולר. ההכנסות אמנם צמחו בכ-22% לעומת הרבעון המקביל, אולם הסכום האבסולוטי נמוך. רי-ווק פרסמה צפי להכנסות שנתיות של 7-10 מיליון דולר ב-2015. בקצב הזה, לא ברור אם תעמוד בכך.

ההפסד הרבעוני של החברה דווקא צמח לעומת הרבעון המקביל, ל-5.9 מיליון דולר לעומת 3.6 מיליון דולר ב-2014. הרווח הגולמי עמד על 60 אלף דולר בלבד. יצוין כי החברה אמורה להשלים ברבעון השלשי של 2015 שדרוג של תהליך הייצור שאמור לשפר את הרווחיות שלה.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה, עמדו הכנסות החברה על 1.2 מיליון דולר. גידול מסוים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך השוואה זו היא מעט עקרה, שכן ברבעון הראשון של 2014 עוד בקושי הייתה לחברה פעילות. ההפסד במחצית הסתכם ב-11.4 מיליון דולר לעומת 9.7 מיליון דולר במחצית המקבילה.

רק 12 ערכות נמכרו ברבעון

רי-ווק הונפקה בנאסד"ק בספטמבר 2014. ההנפקה אמנם נסגרה במחיר שנחשב באותו זמן למאכזב - 12 דולר למניה, אולם כבר בימי המסחר הראשונים, שילשה המניה את ערכה. בכך הפכה לאחת ההנפקות המצליחות של 2014, לא רק לעומת חברות ביומד ישראליות אחרות, אלא גם מול כלל ההנפקות שבוצעו בוול סטריט אשתקד.

ההערכה הייתה כי למרות שלחברה אין עדיין שיפוי ביטוחי רשמי למוצר שלה, הרי שהמכשיר המאפשר למשותקים שהיום יושבים על כיסא גלגלים להתהלך באופן זקוף, ייחשב לאטרקטיבי מספיק בעיני קהל היעד כך שרבים יוציאו מכיסם את הסכום המבוקש תמורת כ-70 אלף דולר. ואכן היו כאלה, אך לא מספיק. ברבעון הנוכחי נמכרו 12 מערכות בלבד.

כעת החברה תלויה, כמו חברות מכשור רפואי רבות, בקבלת שיפוי ביטוחי ממבטחים בארה"ב, בעיקר ממבטחים פרטיים, שהם קהלי היעד שלה. "אין מחסור באנשים שרוצים את המוצר אלא בכאלה שהצליחו לגרום לחברות הביטוח לשלם עליו. המיקוד שלנו הוא בהפיכת השיפוי למהיר וצפוי יותר", אמר מנכ"ל החברה, לארי ג'סינסקי, לבלומברג.

החברה מסרה בדוח כי 2 חברות ביטוח כבר נתנו שיפוי פרטני ללקוחות שביקשו את המוצר ועוד 59 בקשות כאלה פתוחות מול חברות הביטוח. אולם, השגת שיפוי ביטוחי למכשור רפואי היא עבודה לא קלה, בעיקר לאור העובדה שהמכשיר, אף שהוא משדרג באופן ניכר את איכות החיים של המטופלים, אינו מוצר מציל חיים וגם לא מחזיר אנשים בלתי עצמאיים לעצמאות.

רי-ווק תצטרך להוכיח בהדרגה לחברות הביטוח כי המוצר שלה משפר את בריאות המטופלים, בזכות העמידה הזקופה והפעילות, באופן שחוסך לחברות הביטוח כסף בטווח שהוא קצר מספיק כדי להשפיע על התזרים שלהן.

נראה כי גם עיצוב המוצר תרם לאימוץ האיטי יחסית של המכשיר. זה דורש נשיאה של תרמיל גב עם הסוללות של המוצר ועדיין אינו מאפשר הליכה טבעית לגמרי. ביולי הושק הדור הבא, אשר אמור לשפר את שתי התכונות הללו, במוצר שהוא גם קל משקל יותר.