המשבר הפיננסי בסין מקשה על כל שוק הרכב הסיני ובתוכו גם על חברת "קורוס", שבשליטת חברת קנון הבורסאית, עידן עופר וצ'רי הסינית. אם לא די בקשיים הללו, שמתבטאים בהאטה ובביטול הזמנות לכל רוחב שוק הרכב הסיני, הכריזה קורוס בסוף החודש שעבר על קריאה חוזרת לתיקון - "ריקול" - ראשונה בתולדותיה.
מדובר בפגם מינורי יחסית בחיבור חגורת הבטיחות במושב הקדמי אולם הוא מקיף את כל כלי הרכב ממודל 2014 ו-2015, מהדגמים "קורוס 3" בגרסת 4 ו-5 דלתות ומדגם ה-SUV החדש. מדובר בסך הכל ב-6,736 כלי רכב שנקראו לתיקון.
קורוס צברה מהקמתה ועד הדוח האחרון גירעון של כ-450 מיליון דולר ובתחילת השנה, עוד לפני המשבר בשוק המניות, נקטה במספר צעדים כולל החלפת גורמים בכירים בהנהלה ואימוץ תכנית עסקית חדשה. העיתונות מדווחת גם כי חלק מהמנהלים המערביים, שגויסו לתהליך ההקמה של החברה, התפטרו או פוטרו בחודשים האחרונים.
על פי נתונים מסין, במחצית הראשונה של 2015 מסרה קורוס 5,744 כלי רכב חדשים, עליה של כ-133% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 2,416 מתוכם היו של דגם ה"סיטי SUV" החדש, שהושק השנה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.