המסחר בוול סטריט ננעל בעליות: הנפט התחזק ב-2.5%

סטנלי פישר רמז על דחיית העלאת הריבית: "הפד לא יפעל לפני שהאינפלציה תחזור לרמה נורמלית" ■ לוקהארט בדעה נגדית: הכלכלה יכולה לעמוד בהעלאת ריבית ■ ברקשייר הת'אווי תרכוש את Precision Castparts בכ-37.2 מיליארד ד'

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות שערים, לאחר דבריו של סגן יו"ר הפד סטנלי פישר, שרמז כי העלאת ריבית בספטמבר אינה דבר מובן מאליו.

ביום שישי חתם מדד הדאו יום שביעי ברציפות של ירידות. זאת ברקע לפרסום דוח התעסוקה לחודש יולי שאומנם לא עמד בתחזיות המוקדמות אך הצביע על תוספת של 215 אלף משרות כאשר שיעור האבטלה נותר ברמה של 5.3%, קרוב מאוד ליעד של 5%-5.2% אותו סימנו בפד כיעד של תעסוקה מלאה.

אלעד שמש, סמנכ"ל המחקר והברוקראז' בקולמקס מציין כי: "חשוב להדגיש כי ראשית המשקיעים בוחנים את מועד העלאת הריבית בארה"ב בכל פעם שמתפרסם נתון מאקרו, ורק אח"כ את המשמעות הנוספת של כל נתון כאשר נראה כי השאיפה לדחיית מועד העלאת הריבית מספטמבר לדצמבר עומדת להתממש. בחדרי העסקאות מורגשת תכונה חלקית כאשר מצד אחד הסחורות בראשות הנפט ממשיכות לאבד גובה ופרמיית הסיכון על סין רק עולה. ומנגד עונת הדוחות מסתמנת כטובה מהמצופה כאשר מעל 70% מהחברות היכו את התחזיות".

ללא נתוני מאקרו מהותיים, המשקיעים התמקדו בדבריהם של בכירי הפד.

סגן יו"ר הפד סטנלי פישר חזר בראיון שהעניק ל"בלומברג" היום על עמדתו כי האינפלציה נמוכה ורחוקה מהיעד, מה שאומר ש"הפד לא יפעל לפני שהאינפלציה והתעסוקה יחזרו לרמה נורמלית". מדובר בהתבטאות ברורה נגד העלאה קרובה של הריבית בארה"ב.

מנגד, מושל הפד באטלנטה דניס לוקהארט אמר היום כי הכלכלה האמריקאית יכולה להתמודד היום עם העלאה הדרגתית של הריבית. בדברים שנשא באטלנטה אמר לוקהארט כי "גם נתוני מאקרו מעורבים לא ישנו את דעתי". נזכיר כי בשבוע שעבר הוא הודיע כי הוא תומך בהעלאה בספטמבר.

הנפט ממשיך לרכז עניין. החוזים על הנפט מסוג WTI עלו בכ-2.5% ל-44.96 דולר לחבית, והחוזים על הנפט מסוג ברנט עולים בכ-3% ונסחרים סביב 50 דולר לחבית. זאת, לאחר צניחה במחירי הזהב השחור בימים האחרונים, בעקבות נתונים שפורסמו בסין והצביעו על ירידה בהיקף היצוא בסין.

סוכנות הידיעות "בלומברג" מאשרת היום פרסומים קודמים, לפיהם ברקשייר הת'אווי של המיליארדר וורן באפט תרכוש את Precision Castparts תמורת כ-37.2 מיליארד דולר, כולל חוב. זוהי הרכישה הגדולה ביותר בתולדות ברקשייר.

מניית טוויטר ריכזה עניין לאחר שמספר אנליסטים בוול סטריט שידרגו את ההמלצה על החברה ל"קנייה" לעומת "נייטרלי".

מניות חברות האנרגיה ממשיכות לעמוד במוקד. נציין את אקסון מובייל , שברון והליברטון .