המצב של קבוצות הליגה הספרדית רחוק מלהיות טוב, אבל גם ככה ממשיך הכדורגל להיות גורם משיכה חסר תקדים לספונסרים וחברות מסחריות. כעשרה ימים לפני פתיחת עונת 2015/16 של ה"לה ליגה", חתומות 20 הקבוצות שישחקו בליגה הבכירה על 247 הסכמי חסות עם 176 מותגים שונים. כך עולה מבדיקה שערך אתר כלכלת הספורט palco23.com. למעלה מחמישית מההסכמים המסחריים בליגה - עם ריאל מדריד וברצלונה.
מי שמובילה את הרשימה היא ברצלונה, שחתומה עם 37 נותני חסות שונים. הרחק מאחור מדורגת ריאל מדריד עם 18 חברות, וחטאפה מדורגת שלישית עם 17 חברות מסחריות. את הדירוג סוגרת ראיו ויקאנו שהתקשרה בשבעה הסכמים מסחריים שונים.
מבחינת נוכחות של מותגים - קוקה-קולה היא המותג המוביל בקרב קבוצות הליגה הספרדית: ענקית המשקאות הקלים חתומה על הסכמים עם 16 מתוך 20 הקבוצות הליגה. אחריה מדורג הבנק הספרדי קאישה (CaixaBank) שחתום עם שמונה קבוצות שונות.
בחלוקה למגזרים, חברות המשקאות מובילות את רשימת ההתקשרויות של קבוצות הליגה הספרדי, עם 22 מותגים שונים בעונת 2015/16. המגזר הפיננסי עם 21 עסקאות שונות, אחת מהן היא Plus500 הישראלית שחתומה כספונסר הראשי של אתלטיקו מדריד.
מספר הסכמים מסחריים לקבוצה (2015/16) בליגה הספרדית:
37 - ברצלונה; 18 - ריאל מדריד; 17 - חטאפה; 14 - בילבאו; 13 - אתלטיקו מדריד, לבאנטה, לה קורוניה; 12 - אייבאר, בטיס; 11 - מלאגה, סוסייאדד, 10 - ולנסיה, ויאריאל; 9 - סביליה; 8 - גראנדה, ספורטינג חיחון, לאס פלמאס, סלטה ויגו, אספניול; 7 - ראיו ויאקנו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.