חוויית הנסיעה בשעות החשיכה עברה בשנים האחרונות מהפיכה גדולה בזכות אמצעי התאורה החדישים בתוך המכונית, ובמיוחד מחוץ למכונית, בזכות מערכי פנסים בעלי תאורת לד אחידה, בהירה ומעוצבת - וחשוב מכל אלה, בטיחותית בהרבה מהתאורה הישנה.
כעת נראה כי גם התחום הזה עומד בפני קפיצת מדרגה חשובה עם כניסתה של תאורת המטריקס לד ואחד הדגמים הראשונים שיצוידו בתאורה הזו הוא האאודי A4. כוונת המפתחים היא ליצור מערכת שתהיה דומה בהתנהגותה להתנהגות העין. לכן, בפנסים הקדמיים תמצאו פיצול של קרני האור עם תאורת לד ותאורת מטריקס לד, כשכל אלה מופקים באמצעות 20 דיודות שצורכות הספק של 20 וואט בלבד.
קרני האור המפוצלות מופעלות באמצעות מחשב ומצלמה המצלמת את הכביש ומפענחת מיליוני אפשרויות שונות שגורמות להפעלה וניתוק של התאורה על מנת שהנהג יקבל חוויית נסיעה בתנאי יום למרות החשיכה שמסביבו תוך שהוא לא מסנוור את המכוניות המגיעות מולו.
המערכת שהוצגה כקונספט בעבר בדגם A8 יודעת לפעול יחד עם מערכת הניווט ולהכין את מערכת התאורה בזוויות הנכונות לקראת הפניות שמכונית מגיעה אליהן. אין ספק כי אאודי פותחת חזית חדשה מול המתחרות בגרמניה והיא אף בחרה להציג בפרסומת למכונית את המערכת - יותר מאשר את המנוע, המידות או הביצועים שלה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.