קופרליין קיבלה דירוג A ותנסה לגייס 400 מיליון שקל באג"ח

החברה שבשליטת משפחת שלזינגר עוסקת בהשכרת דירות למגורים, ותשקיע את עיקר הסכום בפירעון הלוואות, שיפוץ נכסים ורכישת החזקות משותפיה

יונתן כהן / צילום: איל יצהר
יונתן כהן / צילום: איל יצהר

מתחדש גל הנפקות האג"ח של חברות נדל"ן זרות בבורסה בת"א. היום הגישה חברת קופרליין אמריקאס שבבעלות משפחת שלזינגר תשקיף לגיוס של 400 מיליון שקל בהנפקת איגרות חוב, שזכו לדירוג A מחברת S&P מעלות. את ההנפקה מובילה חברת כלל פיננסים חיתום, שהובילה בתחילת השנה הנפקת אג"ח בהיקף של 847 מיליון שקל לחברת נדל"ן זרה אחרת, רילייטד של איל הנדל"ן האמריקאי סטפן רוס.

כיועץ להנפקה משמש יונתן כהן, שפרש לאחרונה מתפקיד מנכ"ל כלל חיתום לטובת עיסוק מכניס בהרבה - אם להסתמך על מיליוני השקלים שגרפו בשנה האחרונה צמד "יועצי העל" להנפקות הנדל"ן הזרות, רפי ליפא וגל עמית.

קופרליין אמריקאס היא חברה ייעודית שהוקמה על ידי קבוצת קופרמן פרטנרס לצורך ההנפקה, ושאליה הועברה הבעלות על 139 בניינים במדינות ניו יורק, קונטיקט ופלורידה, המונים קרוב ל-3,000 דירות להשכרה ועוד כ-250 חדרי מלון. לדברי החברה, שווי הדירות מסתכם ב-576 מיליון דולר, ושיעור התפוסה בנכסים עומד על 96.5%.

מתוך סך הדירות להשכרה, כ-1,100 ממוקמות ברובע קווינס שבניו יורק, ועוד כ-1,500 במדינת קונטיקט. בפלורידה מחזיקה החברה שני בתי מלון ועוד בניין מגורים בן 194 דירות הנמצא בשיפוץ. פעילות החברה מייצרת הכנסה שנתית של 65 ומיליון דולר ו-NOI (הכנסה נטו, בנטרול הוצאות השכרה) של 33.5 מיליון דולר.

בולטת לחיוב מעל המנפיקות הזרות

בשונה מחברות נדל"ן זרות אחרות שהונפקו בת"א, לקופרליין אין כל פעילות ייזום. את מרבית כספי ההנפקה, בהיקף של כ-85 מיליון דולר, היא מתכוונת להשקיע ברכישת החזקות השותפים בחלק מנכסיה, בפירעון הלוואות קיימות על נכסים, וכן ובשיפוץ בניינים לצורך הוספת 317 דירות להשכרה (וכן 60 חניות) לפורטפוליו שלה.

לדברי קופרליין, לאחר השלמת המהלכים צפוי ההון העצמי שלה לגדול לכ-220 מיליון דולר. החברה מציינת כי היא בולטת לחיוב בהשוואה לחברות אחרות שהנפיקו כאן וזכו לדירוג זהה (או מקביל), כמו ספנסר, אול-יר ודה לסר. לכן גם צפויים החתמים שלה לבקש ריבית נמוכה מתשואת האג"ח של החברות המקבילות.

מבט על התשואות שמגלמות האיגרות של חברות אלו, מגלה כי אג"ח א' של ספנסר במח"מ של 4.5 שנים נסחרת בתשואה של 4.5%, בעוד אג"ח של אול-יר במח"מ דומה נסחרת בתשואה של 6.8%. אג"ח ה' הארוכה של דה לסר (מח"מ של 6.3 שנים) נסחרת בתשואה של 6.5%.