נעילה שלילית באירופה; גרמניה אישרה חבילת החילוץ של יוון

הפרלמנט הגרמני אישר ברוב של יותר מ-450 מחוקקים את חבילת החילוץ היוונית ■ הסוחרים ממתינים לפרסום הפרוטוקולים של הפד ■ תנודתיות בסין: שנחאי סיימה בעליות של יותר מ-1% לאחר שפתחה בירידות של יותר מ-4%

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בירידות שערים חדות, על רקע המגמה השלילית שחתמה את המסחר בוול סטריט אתמול והתנודתיות שאפיינה את המסחר באסיה. המשקיעים דרוכים היום לקראת פרסום פרוטוקולי הישיבה האחרונה של הפד ומגיבים לאישור חבילת החילוץ היוונית בפרלמנט הגרמני.

כאמור, הפרלמנט הגרמני אישר את תכנית החילוץ של יוון, שלישית במספר, כאשר יותר מ-450 מחוקקים גרמנים תמכו בתכנית לעומת 113 מתנגדים. בתוך כך, נזכיר כי קרן המטבע הודיעה בכל מקרה כי לא תשתתף בחבילת החילוץ החדשה, שהיקפה עומד על כ-86 מיליארד אירו.

בשווקים ממתינים לפרסום הפרוטוקולים של הפד בעת שהחוזים העתידיים על קרנות הפד מעניקים סיכוי של 48% להעלאת ריבית בספטמבר, במקום 50% בשבוע שעבר.

"הקונצנזוס הוא שהפד יעלה את הריבית בספטמבר אבל יש פה סיכוי להפתעה ודחיית העלאת הריבית בגלל התנודתיות בשווקים", אמר לסוכנות בלומברג מנהל השקעות ב-Nikko Asset Management.

מניית קרלסברג צללה לאחר שיצרנית הבירה הדנית פרסמה תוצאות מאכזבות, בעיקר הודות לחולשה במכירות במזרח אירופה. מניית Glencore ירדה לאחר שהחברה הבריטית דיווחה על ירידה של 29% ברווחים במחצית הראשונה של השנה, בעקבות הירידה החדה במחירי הסחורות.

מדד שנחאי עבר לעליות

בורסות אסיה ננעלו היום במגמה מעורבת, בצל המשך החששות מהאטה כלכלית בסין וכן על רקע המשך הירידה במחיר הנפט שלוחצת מטה את מניות המשאבים.

מדד MSCI אסיה המשיך לשהות בשפל של 7 חודשים. מדד הסחורות של בלומברג (העוקב אחר 22 סחורות פופולריות) נפל אמש לשפל שלא נראה מאז 2002 תוך שהוא יורד זה היום השישי ברציפות.

בסין, המסחר בבורסה בשנחאי נפתח בירידות חדות אך לקראת סיום המסחר הבורסה עברה לעליות של יותר מ-1%. זאת אחרי שמדד שנחאי נפל אתמול ביותר מ-6%. "יש רק שני דברים שמעניינים בימים אלה את המשקיעים: ההאטה בסין ומועד העלאת הריבית בארה"ב", אמר לרויטרס כלכלן ב-Amundi Japan.