נעילה שלילית בת"א: פרטנר צללה 7.8%, לאומי 2.9%

הפועלים, לאומי, דיסקונט, הבינלאומי, עזריאלי וגזית גלוב פרסמו היום דוחות ■ המשקיעים בעולם ממתינים לפרסום פרוטוקולי הריבית של הפד ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ד') בירידות שערים, בהתאם למגמה בשוקי חו"ל. אחרי הירידות אמש בוול סטריט, בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת, ואילו בבורסות אירופה ובניו יורק נרשמות ירידות. בשווקים ממתינים לפרסום הפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל.

כאמור, הסנטימנט השלילי בשווקים נמשך על רקע החשש מהאטה כלכלית בסין וחוסר הוודאות בנוגע לתזמון העלאת הריבית בארה"ב. הערב יפורסמו הפרוטוקולים מישיבת הפדרל ריזרב האחרונה, בהם ניתן אולי יהיה למצוא רמזים באשר למועד העלאת הריבית. נכון להיום, החוזים העתידיים על קרנות הפד מעניקים סבירות של 48% להעלאת הריבית בספטמבר.

גם בישראל מחכים לראות האם בנק ישראל יגיב לנתונים האחרונים המצביעים על האטה במשק. ביום שני יפרסם הבנק את החלטת הריבית שלו, כאשר חלק מהכלכלנים בשוק מעריכים שהוועדה המוניטרית לא תוכל להישאר אדישה לנתוני התמ"ג החלשים (צמיחה של 0.3% בלבד ברבעון השני) ולירידה בתחזיות האינפלציה (0.7% לשנה הקרובה) - ותוריד את הריבית.

בנק ישראל דיווח היום כי המדד המשולב למצב המשק בחודש יולי עלה ב-0.3%, בדומה לקצב גידולו הממוצע בחודשים האחרונים. המדד המשולב הושפע לטובה מהגידול שחל ביולי ביצוא הסחורות וביצוא השירותים, ומהעלייה שחלה ביוני בייצור התעשייתי ובפדיון ענפי המסחר והשירותים. מנגד, הירידה ביבוא מוצרי הצריכה והירידה בשיעור המשרות הפנויות מיתנו את קצב עליית המדד.

הפועלים, לאומי ודיסקונט פרסמו דוחות

מבין המניות הבולטות היום בשוק, כיל ריכזה עניין רב על רקע הדיון בעניינה בכל הקשור להמלצות ששינסקי.

עונת הדוחות הכספיים נמשכת והבוקר היו אלה לאומי ועזריאלי שפרסמו דוחות רבעוניים, כמו גם דיסקונט והבינלאומי . בנק לאומי דיווח על זינוק ברווח הודות לירידה חדה בהוצאות התפעוליות, בעוד שגם בעזריאלי רשמו רבעון חזק עם עלייה בפרמטרים העיקריים. דיסקונט דיווח על זינוק של 68% ברווח הרבעוני וגם הבינלאומי פרסם דוח טוב עם רווח של 118 מ' ש' ברבעון.

מאוחר יותר דיווח בנק הפועלים על עלייה של 13% ברווח הנקי לרמה של כ-886 מיליון שקל ברבעון השני. (לכתבה המלאה)

אתמול לקראת סגירת המסחר בבורסה הודיעה קבוצת טיינאן-לי הייפנג הסינית כי הגישה הצעה לרכישת כלל ביטוח הישראלית מידי אי.די.בי. (לסיפור המלא)

מניות פרטנר וסלקום המשיכו להיסחר בתנודתיות גבוהה ביותר.

מיטרוניקס המשיכה לרכז עניין לאחר שקפצה אתמול לאור דוח רבעוני טוב שפרסמה, וזאת על רקע עלייה בביקוש לרובוטים שלה בחו"ל. (לסיפור המלא)