גוגל בוחנת שילוב של פרסומות וידיאו מקודמות בתוך תוצאות החיפוש של מנוע החיפוש שלה - כך על-פי מספר מקורבים שצוטטו באתר המדיה Digiday. על-פי האתר, פרסומות הווידיאו בתוצאות החיפוש יהיו אבולוציה טבעית להתפתחות הפרסום בתוצאות החיפוש, שהחלו בתוך לינקים מלווים בטקסט פשוט, ובהמשך צורפו להם גם תמונות.
"גוגל סוף-סוף יוצאת מהמקום של 3 שורות טקסט במודעות החיפוש שלה. פרסומות וידיאו הפכו לפופולריות במיוחד במובייל. פייסבוק, יו-טיוב וגוגל מנסים לראות איך לשלב אותן בתוך תוצאות החיפוש", אמר בכיר בתחום השיווק הדיגיטלי לאתר.
גוגל היא לא היחידה שבוחנת את הסוגייה. גם יאהו ומיקרוסופט, באמצעות מנוע החיפוש בינג, מנסות לשלב פרסומות וידיאו בתוצאות החיפוש שלהן. במקרה של בינג, הפרסומות נקראות Rich Ads.
"הפורמט הזה הוא אפקטיבי, כי הוא מאפשר למפרסמים לייצר מעורבות עם לקוחות פוטנציאליים בדף תוצאות החיפוש, ודרך תוכן וידיאו והרחבה של המותג והקמפיין לייצר שיעור המרה גבוה יותר ממשתמשים ללקוחות", הסביר ג'ון קוסלי, מנהל שיווק בחטיבת פרסום מבוסס חיפוש במיקרוסופט, ל-Digiday.
עוד הוסיף קוסלי כי "אנחנו נמצאים בתהליך הגדרת הפרסומות הללו כדי לייצר חוויית וידיאו טובה יותר, במיוחד על מובייל, ואנחנו שמחים להביא מדיום חדש ללקוחות שלנו".
כניסה של פרסומות וידיאו לתוצאות החיפוש עשויה לשנות מהותית את האופן שבו נעשה שיווק בתחום החיפוש. כך, המפרסמים ישנו את המודל של קליקים ומכירות למטרה רחבה הרבה יותר כך שיכלול גם מודעות למותג, מציינים מומחים ב-Digiday.
עם זאת, ג'ים נייל, אנליסט בפורסטר, ציין כי זה עדיין לא ברור אם מדובר בקונטקסט הנכון לשלב פרסומות וידיאו בזמן שהגולשים מחפשים אחר מידע באינטרנט.
"אם מפרסמים יוכלו לקנות פרסום בווידיאו, הפורמט האהוב עליהם, בתוך תוצאות החיפוש, המקום האהוב על הצרכנים, זה יכול לייצר באר נפט של ממש אבל השאלה אם זה יעבוד", אמר נייל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.