הטיפ היומי: מניית אופנה שנסחרת בתמחור חסר עמוק

אילים קרנות נאמנות ממליץ על מניית Michael Kors בוול סטריט

חברת האופנה Michael Kors / צילום: בלומברג
חברת האופנה Michael Kors / צילום: בלומברג

חברת האופנה Michael Kors נסחרת בבורסת ניו יורק (סימול: KORS) לפי שווי שוק של 8.4 מיליארד דולר. מייקל קורס היא חברת אופנת-יוקרה אשר מושתתת בעיקרה על מכירת תיקים ואביזרים נלווים המהווים כשני שלישים ממכירותיה (68%), והיא מוכרת גם בגדים ונעליים. כמו כן, החברה מוכרת זיכיונות לייצור תחת שמה, אך ורק עבור יצרני איכות אחרים, כגון FOSSIL בשעונים, ו-Luxottica האיטלקית במשקפיים (יצרנית RAY-BAN).

באמצעות אסטרטגיה מוצלחת של השקעות משמעותיות בפרסום ובמיתוג, הצליחה מייקל קורס למקם את עצמה כאחד ממותגי היוקרה המובילים בארה"ב, תוך שהיא מנצלת הצלחה זו כדי לפנות לשווקים חדשים, כמו אירופה, יפן ואסיה, שם היא נהנית מצמיחה דו-ספרתית גבוהה.

החברה מפעילה שני קווי מוצרים - Michael Kors Collection, המאופיין בתמחור גבוה מאוד, ו-MICHAEL Collection, אשר פונה אל קהל קונים מגוון יותר, החותר לרכוש מוצרי יוקרה "זולים" יותר - כך שקו המוצר פונה אל הציבור שמחוץ לאחוזון העליון.

שני קווי המוצרים האלו תורמים ליצירת הרווחיות הגבוהה של החברה, בעוד שהמותג היוקרתי נמכר בשיעורי רווח גבוהים, ואילו המותג הזול יותר "רוכב" על המיתוג היוקרתי של הראשון.

נוסף על מכירות בחנויותיה, מצליחה מייקל קורס להגדיל את נתח המכירות אונליין ואת המכירות בחנויות כלבו יוקרתיות.

את שנת 2015 התחילה החברה בצמיחה מעבר לציפיות, שהזניקה את המניה כלפי מעלה לאחר תקופה של ירידות. לחברה יש רווחיות גולמית של יותר מ-60%, ורווח נקי של 20%, הרבה מעל המתחרים בענף. אין לה חובות, והיא בעלת עודף מזומן משמעותי.

נוסף על כך, הצליחה החברה להציג התייעלות גבוהה בשנים האחרונות, אשר באה לידי ביטוי בהפחתת שיעור העלויות התפעוליות, למרות הגדלת תקציב הפרסום והמיתוג. מניית החברה סבלה מירידות ניכרות בשנה האחרונה, חלקן עקב ספקולציות לגבי ירידה במספר החיפושים של שמה בגוגל, וחלקן עקב תמחור שלדעתנו היה גבוה מדי. מחיר המניה כיום, לאחר המימושים האחרונים, מהווה לדעתנו תמחור-חסר עמוק, גם בהנחת צמיחה מתונה משמעותית מזו הקיימת כיום.

* נכתב ע"י זיו אדאטו, אנליסט, אילים קרנות נאמנות

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם