חוקרים מטעם רשות ההגבלים העסקיים של הודו הגיעו למסקנה כי גוגל השתמשה לרעה במעמדה הדומיננטי בתחום הפרסום המקוון, דבר שמצטרף לשורה של בעיות רגולטוריות שאיתן מתמודדת חברת הטכנולוגיה האמריקנית ברחבי העולם.
רשות ההגבלים העסקיים של הודו החלה לחקור את גוגל ב-2012, והתמקדה בעיקר ב-Adwords, שירות הפרסום של החברה. כחלק מהתהליך, זרוע החקירות של הרשות השלימה דוח מקדים, שעותק שלו הגיע לידי הפייננשל טיימס. על פי הדוח, גוגל ביצעה מספר הפרות של חוק ההגבלים.
החקירה בהודו מתרחשת בשעה שגוגל מתכוננת למאבק משפטי מתמשך מול הנציבות האירופית, אשר האשימה את החברה בשלב מוקדם יותר השנה בקידום לא הוגן של שירותי הקניות שלה בתוצאות החיפוש.
כמו כן, היא באה בעקבות חקירות נוספות בתחום ההגבלים העסקיים במהלך השנים, לרבות ההחלטה פורצת הדרך בארה"ב שזיכתה את החברה מאישום של מתן עדיפות בלתי הוגנת למוצריה בעזרת מנוע החיפוש.
ממשלת הודו חוקרת 4 תלונות נגד גוגל, ששתיים מהן מופיעות בדוח. הללו הוגשו על ידי אתר נישואים בשם Bharat Matrimony וכן על ידי ארגון הגנה על צרכנים.
הדוח, המונה 714 עמודים, הגיע למסקנה שגוגל העניקה עדיפות לשירותיה בתוצאות החיפוש.
לדברי גוגל, היא בוחנת את הדוח אך חולקת על רבים מהממצאים, וטוענת כי היא מצייתת "באופן מלא" לחוק ההגבלים העסקיים ההודי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.