עוד מתחרה אטרקטיבי: ג'יפון משפחתי חדש בדרך לארץ

מהקרוסאובר המשפחתי החדש והמבטיח של רנו שינחת לראשונה בארץ, ועד מכוניות היברידיות חדשות בשוק ■ הצצה לכמה דגמים חדשים לחלוטין שיעלו בקרוב על כבישי ישראל

בחודש הבא ינחת בישראל הג'יפון החדש של רנו שנקרא רנו קדג'אר. מדובר במכונית חדשה שמחליפה את הרנו קוליאוס. הקדג'אר נחשף בתערוכת ג'נבה השנה והחל להימכר באירופה כבר בחודש אפריל. המכונית בנויה על שלדת הניסאן קשקאי וברנו השקיעו רבות בעיצוב החיצוני והפנימי של הרכב שיציג רמת גימור גבוהה ומערכות בטיחות אקטיביות רבות.

למכונית מנוע בנזין אחד בנפח 1.2 ליטר בהספק 129 כוחות סוס וארבעה מנועי דיזל נוספים. תיבות ההילוכים תהיינה אוטומטיות וידניות עם שש מהירויות כאשר ההנעה היא לגלגלים הקדמיים אם כי קיימת גם גרסת ארבע על ארבע.

שוק ההיברידיות רשם בשנים האחרונות צמיחה מואצת בישראל, והתחרות אף עתידה להתגבר בחודשי הבאים. במהלך אוגוסט עברה בישראל תקינה הגרסה ההיברידית של יונדאי סונטה אמריקאית, לקראת השיווק המתוכנן שלה - כנראה עוד לפני סוף השנה. המכונית מיוצרת בארה"ב ופותחה עבור השוק האמריקאי על בסיס הסונטה דור-חדש, שעדיין לא הגיעה אלינו. היא מצוידת בשילוב של מנוע 2 ליטר בנזין עם הזרקה ישירה ומנוע חשמלי מקביל, שמייצרים הספק משולב של 193 כוחות סוס.

הסוללה היא סוללת ליתיום פולימר מתקדמת, והתיבה היא תיבה אוטומטית מקובלת בת 6 מהירויות. השילוב הכולל מאפשר למכונית לזנק מאפס ל-100 קמ"ש בפחות מ-10 שניות ועדיין להחזיר תצרוכת דלק ממוצעת שנושקת ל-20 קילומטרים לליטר.

ככל הידוע המכונית קיבלה בישראל את הציון הירוק 2, מה שיאפשר ליהנות ממלוא הטבת המס הנכבדת שמוענקת אצלנו למכוניות היברידיות. זה מבטיח ככל הנראה מחיר תחרותי, שעשוי להיות נמוך מ-200 אלף שקל לדגם מאובזר מאד. דגם כזה יתחרה ישירות בדגמים מצליחים כמו טויוטה קאמרי הייבריד, שמיובאת ארצה בייבוא סדיר ומקביל והונדה אקורד הייבריד, שמיובאת בייבוא מקביל. בשנה הבאה מתוכננת להצטרף אליהם גם פורד מונדיאו הייבריד החדשה ואולי גם אחותה הכמעט-תאומה של הסונטה, קיה אופטימה הייבריד.