ערן פרידלנדר, יו"ר חברת הדשנים דו-סולו (DuSolo, שפירושו הוא "מהאדמה"), הפועלת בברזיל, הוא אדם אופטימי. עד כמה אופטימי? אף שהוא מודה ש"שוק הכרייה בעולם התרסק בשנים האחרונות", ואף שברזיל "נמצאת בתוהו ובוהו כלכלי" - פועל יוצא של מיתון כבד, פרשיות שחיתות והוצאות עתק על אירוח שניים מהאירועים הגדולים בעולם (מונדיאל בקיץ שעבר ואולימפיאדה בקיץ הבא) - ברור לו ש"זה הזמן לבנות עסקים בברזיל, כי יש הזדמנויות". בסופו של תהליך, הוא משוכנע, "ברזיל תתגבר על המיתון ותצא ממנו יותר חזקה. יש שם הרבה מודעות לכל נושא השחיתות. הם רוצים רפורמה, הם משנים הרבה מהחוקים הכלכליים, וזה יתרום לכלכלה הרבה יותר חזקה".
- ועד שזה יקרה, המצב קשה.
"כן, נכון לעכשיו, חברות הדשנים בברזיל מדווחות על ירידה של 40% בביקוש, וכמובן שכל זה משפיע עלינו. השנה התחילו להיות הכנסות, אבל בגלל המצב בברזיל, הן לא ברמה שציפינו לה. ההידרדרות קרתה בחודשים האחרונים. כשבחנו את הצפי, זה היה לפני שידענו שברזיל הולכת לגלוש למצב הזה.
"אנחנו לא נעמוד בציפיות, אבל בגלל שאנו מייצרים דשן שהוא מאוד פשוט לייצור (ראו הרחבה בהמשך), יש לנו רווח גולמי של כמעט 70%, כך שאנחנו לא צריכים למכור הרבה כדי להיות רווחיים. התחזיות שלנו לשוק הזה הן שהוא יצמח מהר".
- למה שלא תייצאו מחוץ לברזיל?
"אין טעם. סין היא הצרכנית הכי גדולה בעולם של חומרי גלם ואנחנו רואים מה קורה שם עכשיו. מעבר לכך, הביקוש בברזיל כל-כך גדול, והעובדה היא שיש פה שחקנים גדולים: כל חברה בינלאומית שעוסקת בפוספטים נכנסת לכאן. תראי את כיל, למשל. כל זה בגלל שהשוק באמת כל-כך גדול.
"מה שכן, אם בשנה רגילה מכרנו את הפוספטים לגורמים בטווח של עד 500 קילומטרים, אנחנו מתכוונים להכפיל את הטווח ולהיכנס למכור באזורים רחוקים יותר. הירידה במחירי ההובלה מאפשרת לנו את זה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.