פילבר שוקל לעצור את המבצע "הטורפני" של גולן טלקום

מנכ"ל משרד התקשורת שוקל לעצור את מבצע קו סלולר שני ב-10 שקלים של גולן טלקום: "דיל טורפני של חברה המעידה שהיא למכירה" ■ לחילופין, שוקל לחייב את גולן להודיע ללקוחות כי המחיר עלול לעלות אם החברה תימכר ■ וגם: הישראלי שעף מאתר ebay - ונאבק לחזור

שלמה פילבר ומיכאל גולן / צילום: תמר מצפי
שלמה פילבר ומיכאל גולן / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, נראה נחוש לשנות את המציאות בשוק הסלולר, ובעיקר להפסיק את מה שנראה בעיניו כבעייתי מבחינת התנהלותה של גולן טלקום.

ל"גלובס" נודע כי השבוע הורה פילבר לאנשי משרדו לבדוק אפשרות להתערב במבצע האחרון של גולן טלקום, המציע קו סלולר שני ב-10 שקלים, לאור העובדה שמדובר במחיר טורפני בתקופה שהחברה מעידה על כוונתה להימכר.

בימים האחרונים הודיעה גולן על מבצע גיוס מנויים בתעריפים נמוכים במיוחד, זאת בזמן שהחברה הודיעה כי היא פועלת באמצעות בנק השקעות למכירתה או להתמזגותה.

בעקבות זאת הורה פילבר לבחון האם להודיע לחברת גולן כי כל עוד לא התקבלה החלטה בנושא, לא תוכל החברה למכור חבילת סלולר מתחת למחיר הנמוך ביותר בשוק באותה עת.

לחילופין, המשרד בוחן האם לחייב את גולן להודיע לכל לקוח כזה בעת הניוד או מכירת החבילה החדשה כי החברה העמידה את עצמה למכירה, וכי ייתכן שהמחיר האמור לא יובטח בעת מכירתה.

העמדה של פילבר בנושא זה ובנושאים אחרים הקשורים לגולן טלקום משקפת עמדה חדשה כלפי החברה, ולפיה היא חדלה לקבל יחס מועדף ממשרד התקשורת, ומעתה והלאה ההתייחסות אל גולן היא כאל מפעיל סלולר לכל דבר.

פילבר התייחס לא מזמן למצב ענף הסלולר והביע דאגה מהמשך שחיקת המחירים והפגיעה בחברות הוותיקות בטווח הארוך, עד כדי כך שהן עוצרות השקעות. פילבר סבור כי התחרות היא ערך חשוב מאד, אבל המציאות שנוצרה בשוק עלולה גם להביא לנזקים, משום שלמשרד צריך להיות אינטרס שהחברות ימשיכו וישקיעו וישפרו את הרשתות ואת השירותים למשתמשים.

מגולן טלקום לא נמסרה תגובה.

שלמה פילבר / צילום: תמר מצפי
 שלמה פילבר / צילום: תמר מצפי